L’equip d’agents cívics nocturns ha realitzat prop de 2.200 actuacions des de principis de juliol fins a mitjans d’octubre. Les seves tasques s’han centrat en detectar incidències a l’espai públic i atendre les peticions de la ciutadania, contribuint així a la millora de la convivència i el civisme a la ciutat.
Durant aquest període, els serenos han registrat 1.950 incidències relacionades amb residus, manteniment de la via pública i benestar social. Les dades revelen que la majoria de les actuacions van ser vinculades a residus (1.187), seguides per 147 problemes relacionats amb infraestructures urbanes i 88 casos vinculats a l’àmbit social.
Pel que fa a les 187 demandes, queixes i sol·licituds recollides, destaquen les relacionades amb el manteniment urbà (30), molèsties per sorolls (22), residus (16) i inseguretat ciutadana (14). Aquestes peticions han estat traslladades als serveis municipals corresponents per donar-hi resposta.
L’equip, format per 12 agents cívics i 2 coordinadors, ha treballat de dimecres a diumenge en horari nocturn, de 19.00 a 2.20 h. Han prioritzat la seva presència als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau, així com al Front Marítim durant l’estiu i al Centre durant les festes de Les Santes. Les seves funcions han inclòs detectar situacions d’incivisme, incompliments d’horaris en establiments i molèsties que afecten la convivència, a més de sensibilitzar la ciutadania sobre temes de civisme.
Aquesta iniciativa impulsada per l’Ajuntament forma part d’un programa més ampli per fomentar la convivència i el respecte als espais públics, especialment durant els mesos amb més activitat al carrer. Els serenos, juntament amb altres accions com els agents cívics diürns i activitats educatives gratuïtes, contribueixen a prevenir conflictes de baixa intensitat, garantir l’aplicació de l’Ordenança de civisme i millorar la percepció de seguretat i convivència a la ciutat.