Fins al 28 de novembre, les persones interessades poden presentar la seva candidatura per a la Defensoria de la Ciutadania de Mataró, tant de manera telemàtica com presencial.

 

El termini per a la presentació de candidatures a la Defensoria de la Ciutadania de Mataró està obert, i els candidats poden tramitar les seves sol·licituds a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament o bé presencialment a les oficines d’atenció i assistència a la ciutadania. Aquesta nova convocatòria s’ha posat en marxa després que la candidata seleccionada en el procés anterior renunciés al càrrec, situació que es va comunicar en una Junta de Portaveus extraordinària a principis d’octubre.

Les bases de la convocatòria, així com els requisits i documentació necessària, es poden consultar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Mataró.

 

Història de la Defensoria de la Ciutadania de Mataró

La Defensoria de la Ciutadania de Mataró va quedar vacant el juny del 2022, arran del decés de Jordi Puigderrajols, qui va exercir aquest càrrec des de la seva creació el 2001 i portava anys amb el mandat caducat. Arran d’aquesta situació, el Ple va aprovar una proposta d’ERC per actualitzar el reglament de la Defensoria i iniciar un nou procés de selecció.

El desembre de 2022, el Ple va aprovar de forma inicial el nou reglament, que va entrar en vigor el febrer de 2023 després del període d’exposició pública. La Defensoria té com a funció principal protegir els drets ciutadans en relació amb l’actuació de l’Administració municipal, atenent les queixes i consultes de la ciutadania.

Mataró va ser pionera entre els municipis catalans en la creació d’aquesta figura per garantir el bon govern i la bona administració en l’àmbit local. Actualment, sindicatures o defensories locals estan instaurades a 46 municipis de Catalunya, oferint aquest servei a 4,6 milions d’habitants.