El Ple de l’Ajuntament ha aprovat les conclusions de la Comissió Informativa Especial creada per millorar la transparència en els processos de selecció de personal, després de les acusacions d’irregularitats en diversos nomenaments.
La comissió, formada per representants de tots els grups municipals, es va establir arran d’informacions publicades i d’un informe de l’Oficina Antifrau de Catalunya que qüestionava la legalitat de quatre nomenaments fets per l’Ajuntament, denunciats per una extreballadora. Des de gener, la comissió ha celebrat vuit reunions i ha proporcionat tota la documentació necessària als grups municipals. Ahir, el Ple va aprovar les conclusions consensuades, amb l’única oposició de VOX.
La comissió es va crear el 21 de desembre de 2023 per investigar les presumptes irregularitats en els nomenaments de tres persones per al projecte Atles Urbanístic Mataró i d’un funcionari com a director de Recursos Humans i Organització. L’Ajuntament, en el seu compromís de transparència, va demanar a la Diputació de Barcelona una revisió dels nomenaments, que no va trobar cap irregularitat i va proposar l’arxiu de l’expedient.
Les conclusions de la comissió ratifiquen que l’Ajuntament ha facilitat tota la informació requerida i donen per finalitzada la tasca de la comissió, sense perjudici de les diligències judicials en curs. Qualsevol nova informació serà gestionada per la Junta de Portaveus.