El Jutjat Contenciós Administratiu núm. 8 de Barcelona ha desestimat el recurs presentat per Carrefour contra la sanció de 7.500 euros imposada per l’Agència Catalana de Consum per no etiquetar en català.

 

Una denúncia, impulsada per Plataforma per la Llengua, esdevé un precedent judicial significatiu en la protecció dels drets lingüístics dels consumidors.

La sentència reconeix que Carrefour va infringir l’article 126 del Codi de consum de Catalunya en no proporcionar la informació en català sobre uns bolquers i un peluix de marca blanca. Aquest article garanteix el dret dels consumidors a rebre la informació necessària en la seva llengua per a l’ús segur i satisfactori dels productes. La resolució també subratlla que les administracions han de promoure les obligacions lingüístiques establertes per la Llei de política lingüística de 1998.

Plataforma per la Llengua celebra aquesta decisió judicial, que considera un precedent molt important per assegurar que les empreses compleixin la normativa lingüística i deixin de recórrer als tribunals per esquivar-la. Així mateix, l’entitat insta l’Agència Catalana de Consum a intensificar les seves actuacions per garantir que els grans grups comercials compleixin amb l’etiquetatge en català i encoratja la ciutadania a denunciar qualsevol vulneració dels seus drets lingüístics.