Els vins, la cuina i les activitats físiques del Maresme reben puntuacions excel·lents segons l’Índex de Reputació Online (iRON), reafirmant l’atractiu de la comarca per als turistes.

 

Els turistes continuen valorant molt positivament l’enogastronomia i el turisme actiu del Maresme, segons el Monitor de l’experiència turística i reputació online d’empreses i recursos de 2024 elaborat pel LabTurisme de la Diputació de Barcelona. La riquesa vinícola i la gastronomia de la comarca han obtingut una puntuació de 9,52 sobre 10 segons l’Índex de Reputació Online (iRON), mentre que les activitats físiques han rebut una valoració de 9,24, superant ambdues la mitjana de la Regió de Barcelona.

Els atractius del Maresme són els més ben valorats entre els sectors analitzats, amb una mitjana de 8,53. Després de l’enogastronomia i el turisme actiu, la natura ha obtingut un 8,78, seguida de la cultura amb un 8,66, les platges amb un 8,57 i les atraccions amb un 8,44. Aquestes valoracions es basen en les opinions de més de 411.000 turistes, un 12,45% més que l’any anterior. Calella, Santa Susanna, Malgrat de Mar i Mataró són els municipis amb més opinions recollides, ja que també són els que acullen més turistes durant tot l’any.

El sector de la restauració al Maresme també obté bones puntuacions, amb una nota global de 8,14, que arriba a 8,85 en els establiments de referència del Club Gastronòmic. Això demostra que el Maresme és una destinació molt valorada per la seva cuina, amb establiments reconeguts per la seva qualitat, molts dels quals formen part de la marca Sabors del Maresme, que promou els productes de proximitat i identitaris de la comarca.

Els allotjaments turístics del Maresme també reben una valoració notable, amb una puntuació de 7,86 segons l’índex iRON, basat en més de 230.000 opinions. Els aspectes més ben valorats pels usuaris són el tracte del personal, la ubicació i la neteja de les instal·lacions. També es destaca el bon preu i el confort dels allotjaments, superant la mitjana de la regió.