Diversos serveis municipals de Mataró han utilitzat amb èxit tècniques de mediació per resoldre un total de 1.254 casos el passat any. Aquests inclouen el Servei de Mediació Ciutadana, el Servei d’Habitatge i l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor. A més, la Policia Local també incorpora la mediació per millorar la interacció amb la comunitat.
L’Ajuntament de Mataró ha donat a conèixer les estadístiques amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, destacant la importància d’aquesta pràctica. La mediació, un servei gratuït que garanteix la confidencialitat, ha demostrat fomentar l’aproximació, la comprensió i el diàleg, permetent als ciutadans arribar a acords satisfactoris i duradors.
Durant el 2023, el Servei de Mediació Ciutadana va gestionar 368 casos, amb un impacte positiu en 1.651 persones beneficiàries directes. El Servei d’Habitatge va abordar 475 expedients, i l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor va intervenir en 411 procediments de mediació amb empreses. També es destaca la inclusió de la mediació per part de la Policia Local i el Servei de Mediació Intercultural en diferents àmbits de la comunitat.