Canvis significatius en l’accés de vehicles a l’illa de vianants del Centre, després de les obres de reurbanització del carrer de Sant Josep. Aquesta transformació urbanística es realitza un any després de l’inici de les obres de renovació de les infraestructures de serveis i reurbanització d’aquest carrer.
Les obres, que estan a punt de finalitzar, inclouen la col·locació de lletres de fosa al terra per marcar el nom del carrer, així com la instal·lació de papereres i la reposició del paviment a La Riera. Durant les obres, el carrer de Sant Josep ha estat tancat al trànsit, demostrant la viabilitat d’aquest espai com a zona exclusiva per a vianants, beneficiant el passeig i l’accés a comerços i serveis.
Amb aquestes modificacions, l’illa de vianants s’amplia, incloent també els recorreguts Muralla del Tigre/Muralla de Sant Llorenç. Ara, l’accés amb vehicle al carrer de Sant Josep estarà restringit a residents, veïns amb garatges en el carrer, i altres vehicles autoritzats.
S’ha establert un nou sentit de circulació al carrer d’en Moles, que serà descendent des del carrer d’Argentona, però restringit a veïns, vehicles autoritzats i usuaris de l’aparcament públic subterrani. Per accedir a l’illa de vianants, els vehicles autoritzats hauran d’entrar pel carrer d’Argentona, mantenint un canvi de sentit cap a La Riera, amb altres accessos per Sant Francesc d’Assís i la Baixada de les Espenyes. Aquests accessos estaran controlats per càmeres.
Pel que fa a les operacions de càrrega i descàrrega, s’ha unificat l’horari per a tota la zona, amb una estada màxima de 30 minuts. Aquestes restriccions també s’aplicaran a residents empadronats, propietaris o llogaters d’aparcaments i altres casos autoritzats.
Les càmeres de control d’estada, que seran 19 en total, començaran a operar en període de prova fins al 2 d’abril, quan s’iniciarà la sanció d’incompliments. Fins llavors, l’Ajuntament disposarà d’un equip d’informadors per controlar els accessos.
Finalment, la implantació d’aquestes mesures de mobilitat ha rebut suport financer del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, i forma part d’un pla més ampli de transformació digital i sostenible del transport urbà, finançat amb fons europeus Next GenerationEU.