Aquest dilluns, Mataró enceta un projecte de gran envergadura amb l’ampliació del TubVerd a l’Avinguda del Maresme, des de la Porta Laietana fins a la ronda de Barceló. Les obres, que duraran onze mesos, formen part del pla de pacificació de la via i són el primer pas cap a la renovació urbana del sector Iveco – Renfe/Farinera.
La transformació de l’Avinguda del Maresme pren un nou gir amb el començament de les obres per a la instal·lació del TubVerd. A partir del 15 de gener, es duran a terme treballs per obrir una rasa de prop de 800 metres de longitud, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat, per a la canalització de fred i calor del TubVerd. Aquesta ampliació de la xarxa beneficiarà el nou sector d’Iveco-Renfe/Farinera i la Torre Barceló.
Les primeres accions, previstes per a mitjan febrer, inclouran l’enderroc de la vorera prop de la benzinera i els antics tallers de l’empresa Casas, així com altres afectacions inicials a la mobilitat a l’Avinguda del Maresme. Durant les obres, es garantirà la circulació de vehicles en ambdós sentits, amb adaptacions per minimitzar les molèsties als ciutadans.
L’empresa PUMSA, com a administració del sector Iveco-Renfe/Farinera, ha adjudicat els treballs d’enderroc i construcció de la rasa per un import de 2.211.902,99 €, finançat pels propietaris del sector. Aigües de Mataró, S.A. serà responsable de la instal·lació del TubVerd, amb una adjudicació de 1.431.011,81 €.
Un cop finalitzin els treballs d’instal·lació del TubVerd, PUMSA continuarà amb el procés d’urbanització del sector Iveco-Renfe/Farinera, contribuint a la creació d’una nova façana marítima entre el carrer d’Isaac Peral i l’estació del tren. Aquesta transformació s’ajusta al desenvolupament urbanístic dels àmbits del Rengle, ronda de Barceló, Pla Especial del Port, Cafè de Mar, Cooperativa Agrària i fàbrica Cabot i Barba, amb una proposta d’usos mixtes, residencials i terciaris, i preveu la construcció de 729 habitatges i espais d’ús públic.