Mataró ha participat a la gala inaugural de l’11a edició del Festival Internacional de Cinema i Discapacitat d’Inclús a Caixa Fòrum de Barcelona, presentant el poderós curtmetratge “Cop de realitat”.
En el centre d’aquesta obra audiovisual es troba el treball concís i commovedor d’un grup de 8 adolescents associats al barri de Cerdanyola, acompanyats en el seu procés creatiu per les formadores Paula Prieto i Gemma Gimeno, juntament amb els experts en cinema de “Càmera i Acció”, Bea Bordanove i David Fernández.
Aquests joves han dedicat el mes de juliol a un taller a l’Espai Gatassa, on han teixit cada aspecte d’aquest curtmetratge, des de la concepció de la història i el guió fins a la selecció dels personatges, les localitzacions, els plànols, la filmació, l’edició i el muntatge. El seu objectiu: utilitzar la cultura com a nexe cohesionador i agent de transformació social, tot reflectint les situacions de vulnerabilitat viscudes per aquests joves.
El barri de Cerdanyola és el teló de fons d’aquesta emotiva creació, amb els seus carrers i l’Espai Gatassa actuant com a principals escenaris, presentant-se primer al 71è Festival de Sant Sebastià el passat setembre.
Aquesta iniciativa és una peça clau del projecte de transformació “Barris i comunitats: motors de transformació social” de la Diputació de Barcelona, desplegat a Mataró a través de diverses actuacions concentrades a l’Espai Gatassa, evidenciant el compromís amb la cohesió comunitària i la transformació social.