La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha informat les alcaldies del Maresme sobre una inversió de 384 milions d’euros destinats a millorar les infraestructures i la mobilitat a la comarca. Aquesta inversió es desplegarà en diversos àmbits, incloent la millora de la connectivitat viària, la pacificació de l’N-II i la promoció del transport públic i sostenible.

 

El Govern ha acordat destinar una inversió de 384 milions d’euros per a millores de la mobilitat al Maresme. Aquesta inversió es concreta en un conveni amb l’Estat, l’actualització d’un deute pendent que data del 2009 i que ara s’ha actualitzat a l’IPC. Les actuacions previstes es centraran en diverses àrees clau:

Millora de la C-32 i entorn: Inclourà nous enllaços i millores en la connectivitat amb l’N-II i la xarxa viària local.

Pacificació de l’N-II: Es crearà un carril per a bicicletes i vianants.

Infraestructures de transport públic: S’incrementarà la seva accessibilitat i integració.

Descarbonització i digitalització: Es promourà l’eficiència energètica i la reducció d’impactes ambientals.

Millora de la mobilitat amb la Selva Marítima: Es buscarà millorar la connectivitat i capacitat.

A més, es preveu l’execució d’actuacions per millorar la línia R1 de Rodalies per part de l’ADIF. El Departament de Territori ja està treballant en els projectes, tenint com a objectiu aprovar-los progressivament durant el 2024 per iniciar la seva execució.

Una part important d’aquesta inversió, estimada en 80 milions d’euros, es destinarà a la pacificació de l’N-II amb la creació d’un carril bici i una millora de la connectivitat local. A més, es redefiniran les parades d’autobús i s’optimitzarà la intermodalitat bus-tren.

Pel que fa a la C-32, s’està treballant en nous enllaços per reduir el trànsit a l’N-II, prioritzant aquells que millorin la mobilitat i la rendibilitat socioeconòmica. Tot i això, s’està vigilant per minimitzar els impactes en la mobilitat durant les obres.

A més de les actuacions previstes, es treballa en altres millores de connectivitat amb l’autopista, com la millora de connexions amb altres vies o la construcció de rotondes a vies d’accés. També es preveu l’ús dels espais alliberats pels peatges per a parcs solars, aprofitant el potencial d’aquest domini públic.