El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha estat present en la commemoració del 10è aniversari de la marca Costa Barcelona. La presidenta del Consorci, Carme Ponsa, i la directora tècnica, Eva Esplugas, han liderat la representació maresmenca en aquest esdeveniment celebrat al Castell de Castelldefels.

 

L’acte ha reunit delegats de la Diputació de Barcelona i de les sis comarques que formen part de la marca, incloent-hi el Maresme. Aquesta comarca també ha estat representada pel Gremi d’Hostaleria del Maresme i diversos municipis com Santa Susanna, Canet de Mar, Malgrat de Mar i Mataró.

Costa Maresme va ser pionera en unir-se a Costa Barcelona fa 10 anys, juntament amb Costa Garraf. Aquesta iniciativa va sorgir amb l’objectiu de crear una única marca turística que agrupés diferents comarques de la província de Barcelona. El projecte va començar amb quatre comarques i, amb el temps, es van incorporar dues més, arribant a les sis actuals.

Els responsables del sector turístic de Costa Barcelona han enregistrat vídeos destacant l’impacte de formar part de la marca. Segons la directora tècnica del Consorci, formar part de Costa Barcelona significa obrir les portes al turisme internacional sota una marca reconeguda a nivell mundial. A més, permet destacar l’oferta variada de paisatges marítims i de muntanya, la rica gastronomia, l’aposta cultural pel Modernisme i la sostenibilitat.

La celebració dels 10 anys de Costa Barcelona ha comptat amb discursos de les autoritats presents i testimonis del sector turístic, que han destacat l’evolució de la marca amb el temps. La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha posat de relleu la importància de mirar cap al futur i promoure la sostenibilitat turística i la diversificació econòmica.

Costa Barcelona inclou 268 empreses, serveis i destinacions de les comarques participants i forma part de la plataforma de màrqueting turístic de la Diputació de Barcelona, el Cercle de Turisme. A través d’aquesta plataforma, ha participat en 55 fires internacionals i 200 viatges d’influencers, entre altres iniciatives.