L’entitat Punt de Referència, compromesa amb la plena emancipació del jovent vulnerable del Maresme, ha posat en marxa la campanya “Un gest, un món” per reclutar persones voluntàries que vulguin ser mentors i acompanyar els joves en el desafiador pas cap a la vida adulta.
El jovent tutelat i extutelat, que ha viscut situacions de pobresa extrema, migracions o maltractaments, arriba als 18 anys i ha de fer front a la seva emancipació, deixant enrere els centres de protecció del menor on han crescut. Actualment, al Maresme, hi ha 14 joves en aquesta situació i es necessiten amb urgència 10 persones mentors per donar suport a aquest projecte vital.
Les persones interessades en ser mentors no necessiten tenir experiència prèvia, només han de tenir el desig de compartir i guiar els joves en aquest camí cap a l’èxit. El programa de mentoria social de Punt de Referència inclou 9 mesos de trobades setmanals. Abans de començar, els mentors passen per una entrevista personal i reben 10 hores de formació per assegurar una col·laboració efectiva. Durant tot el procés, compten amb el suport continu de l’equip de Punt de Referència per aconseguir una relació enriquidora per a totes les parts implicades.
La mentoria social és una metodologia que millora la vida del jovent en risc d’exclusió, proporcionant-los una xarxa de suport i confiança que augmenta les seves oportunitats i contribueix a trencar estigmes. A més, aquesta experiència també potencia el creixement personal dels mentors.
Les persones que desitgin unir-se a aquesta causa solidària poden posar-se en contacte amb Punt de Referència a través del correu electrònic info@puntdereferencia.org o omplir el formulari disponible amb les seves dades.