Les Biblioteques de Mataró estan a punt de sorprendre els seus usuaris amb una enriquidora gamma d’activitats i l’esperada inauguració de l’espai Crea)acció, un espai destinat a fomentar la creativitat i la creació. entre els ciutadans. A partir del 4 d’octubre, la Biblioteca Pompeu Fabra obrirà les portes d’aquest espai innovador d’experimentació.
La nova proposta de programació trimestral, que es desenvolupa des d’octubre fins a desembre, inclourà prop de cent activitats diverses centrades en la lectura, la paraula, la creativitat, l’experimentació i l’aprenentatge. Entre les activitats ofertes es troben clubs de lectura, xerrades, tertúlies, tallers, espectacles íntims, formacions digitals, hores del conte, laboratoris de lectura i BiblioLabs, destinats a totes les edats i franges d’interès.
Dins d’aquest nou curs, les Biblioteques de Mataró ampliaran l’oferta de clubs de lectura, introduint nous clubs infantils, un club de lectura fàcil, un club de reflexió filosòfica conegut com l’Espai Diàleg i una ampliació del club Vens a la tertúlia. Aquests clubs proporcionen un espai mensual on els participants poden compartir les seves perspectives i experiències entorn d’una obra literària.
Una de les grans novetats d’aquesta tardor serà l’esperada inauguració de l’espai Crea)acció a la Biblioteca Pompeu Fabra. Aquest espai està dissenyat per fomentar la creativitat i la creació, oferint una zona de videojocs narratius i espais de treball col·laboratiu, amb l’objectiu de promoure la socialització i l’aprenentatge continua a través d’activitats especialment dirigides al públic jove.
Cada divendres, entre les 15.30 i les 19.30 hores, els usuaris de la biblioteca podran gaudir d’una selecció de videojocs per a l’entreteniment i l’experimentació. A més, els joves de 14 a 19 anys tindran l’oportunitat de participar en el club d’exploració Joves en Joc, una trobada mensual per descobrir noves maneres de jugar a través de videojocs suggerits.
Aquest nou espai també serà l’amfitrió del cicle Música per a videojocs, on es desvetllaran els secrets de la música com a element crucial en els videojocs.
D’altra banda, els més petits podran gaudir d’hores del conte i activitats especials, com el cicle Storytelling, que ofereix contes explicats en anglès, així com laboratoris de lectura i BiblioLabs que promouen la creativitat i l’experimentació.
A més de les activitats mencionades, les Biblioteques de Mataró també acolliran espectacles literaris, commemoraran els 500 anys del naixement de Nicolau Copèrnic amb una projecció cinematogràfica comentada i organitzaran el Club del Llibre, una oportunitat única per parlar amb l’escriptor Espartac Peran sobre el el seu llibre “Tres desitjos abans de morir. De la mort, el dol i la vida.”
A més, es programaran sessions per aprendre a utilitzar plataformes virtuals i aplicacions de salut emocional, fomentar l’autonomia en les gestions amb l’administració electrònica i promoure un ús segur de les tecnologies i els bons hàbits digitals.
Aquest trimestre, la Xarxa de Biblioteques de Mataró també col·laborarà amb la Casa Capell i el PECT Mataró Maresme per oferir tallers, xerrades i visites guiades.
Per consultar la programació completa, podeu visitar el següent enllaç.