Joaquim Arnó, president del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, ha valorat molt positivament els seus dos mandats al capdavant d’aquest organisme supramunicipal. Durant aquest període, s’han posat en marxa importants projectes, com la Maresme Film Commission i l’expansió de les rutes turístiques, al mateix temps que s’ha quadruplicat el pressupost del Consorci i s’ha duplicat la plantilla fixa.

 

Arnó destaca els resultats positius obtinguts durant aquests vuit anys, afirmant: “Hem aconseguit quadruplicar el pressupost. Els esforços realitzats per augmentar el personal i els recursos destinats al turisme al Maresme han tingut un impacte positiu tant en les empreses privades com en les empreses públiques”. La col·laboració entre el sector públic i privat ha estat un dels aspectes fonamentals del treball del Consorci, com ho demostra el fet que “la comissió permanent ha estat equilibrada entre el sector públic i privat, i moltes accions han tingut com a objectiu donar suport i servei a totes les empreses perquè tinguin una referència en el Consorci de Turisme i puguin competir”, afirma el president.

El Consorci també ha establert forts llaços de col·laboració amb altres entitats de promoció turística, com el Consorci Enoturístic d’Alella. Segons Arnó, “la nostra col·laboració s’ha tornat cada vegada més estreta. Ja no som competidors, sinó excel·lents col·laboradors per promoure el nostre territori”.

L’augment de recursos ha permès al Consorci posar en marxa nous serveis que han beneficiat tota la comarca. Un exemple és la Maresme Film Commission, que ha experimentat un creixement constant i ofereix serveis a tots els ajuntaments del territori. Aquesta iniciativa ha augmentat significativament el nombre de rodatges i la captació d’activitat econòmica i publicitat per al Maresme. Actualment, 27 municipis de la comarca estan adherits a la Maresme Film Commission i en gaudeixen dels beneficis generats pels rodatges de sèries i pel·lícules.

Arnó també destaca els esforços realitzats pel Consorci per impulsar el turisme esportiu i el cicloturisme a la comarca, així com altres formes de turisme, com el familiar i el gastronòmic, amb un èmfasi especial en els productes singulars de la comarca i els vins de la DO Alella. A més, s’han desenvolupat rutes modernistes, s’ha posat en valor el patrimoni cultural i s’han creat rutes relacionades amb la Guerra Civil. El Consorci també ha impulsat el turisme de reunions i ha promogut el turisme sostenible, amb la participació activa d’allotjaments, entitats i empreses de la comarca en el compromís Biosphere.

Arnó destaca l’esforç i la dedicació de tot el personal del Consorci, subratllant el seu paper fonamental per aconseguir tots aquests objectius. A través de plans d’acció anuals i un pla estratègic, el Consorci s’ha consolidat com un referent en el territori i ha establert col·laboracions amb la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme, contribuint al desenvolupament del turisme a Catalunya.

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha elaborat una memòria que recull totes les accions realitzades durant aquests dos mandats, incloent-hi la formació contínua i els grans projectes ja esmentats.