Els allotjaments del Maresme han duplicat les seves iniciatives per un turisme més sostenible respecte desembre de 2021. La gestió dels residus, l’eficiència energètica i la gestió de l’aigua són els àmbits on més iniciatives s’apliquen.
Un informe actualitzat amb dades del mes de juny d’aquest any demostra un notable augment en els esforços realitzats per aconseguir un turisme més sostenible a la comarca, duplicant les pràctiques sostenibles des de la darrera edició del desembre de 2021. Els usuaris mostren una gran valoració envers aquesta aposta, cosa que es tradueix en un augment de la reputació en línia. Per tal de fomentar aquesta tendència, el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha introduït el compromís Biosphere.
L’estudi, realitzat per la consultora Vivential Value, ha analitzat un total de 143 establiments, i ha examinat les iniciatives sostenibles que es mostren al portal de reserves Booking. Els resultats mostren que 114 establiments ofereixen aquestes accions sostenibles. En relació amb els tipus d’allotjaments, els hotels són els que més iniciatives sostenibles comuniquen, amb gairebé el 90% dels hotels analitzats informant sobre aquestes pràctiques. A continuació es troben els hotels-apartaments (75%), els càmpings (70%) i els hostals (56%). En total, s’han recopilat 1.527 accions sostenibles.
Pel que fa als àmbits en els quals s’apliquen aquestes iniciatives, destaquen les relacionades amb la gestió dels residus (31% de les accions comunicades), seguides per l’eficiència energètica (29%) i la gestió de l’aigua (20%). Alguns exemples concrets d’aquestes mesures inclouen la reutilització de tovalloles, la reducció del servei de neteja diari, l’ús de bombetes LED d’alta eficiència i la implementació de mesures per reduir el malbaratament d’aliments, entre altres.
Des d’una perspectiva geogràfica, una comparació entre les principals destinacions de l’Alt Maresme revela que Calella i Pineda de Mar lideren el camí, amb un 83% i un 81% dels seus establiments, respectivament, que declaren implementar iniciatives sostenibles.
Un altre indicador rellevant és la satisfacció dels usuaris, amb una valoració global de 8,10 a l’Índex de Reputació Online (iRON) pels establiments que apliquen accions sostenibles, en comparació amb una puntuació lleugerament més baixa de 7,69 per als allotjaments que no ho fan. Vivential Value destaca que ambdues puntuacions són inferiors a les assolides al desembre de 2021, el que planteja un repte addicional per a la sostenibilitat econòmica dels establiments en un context en què els clients cada vegada exigeixen més sostenibilitat i qualitat en el servei.
Es poden consultar els allotjaments certificats aquí.