L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Mataró, amb la col·laboració de la Taula d’Accessibilitat de la ciutat, han organitzat la jornada “L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum”.

L’alcalde, David Bote, va donar la benvinguda a les persones assistents a la jornada organitzada a Mataró amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores (15 de març). També hi van participar el director de l’Agència Catalana de Consum, Albert Melià, que va posar de manifest que Mataró va ser una de les primeres ciutats de Catalunya que va obrir una Oficina Municipal d’Informació al Consumidor. També hi va participar el diputat delegat de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro.

Durant la jornada, que es va fer al Cafè Nou, es va presentar la Guia de consum accessible, un document amb format de Lectura Fàcil que s’ha fet amb la voluntat de remoure les dificultats per comprendre el contingut de les normatives i els contractes, i que s’han d’anar incorporant a les dinàmiques municipals d’atenció a les persones, tant de les administracions públiques com el sector comercial i empresarial.

Durant el matí es van fer dues conferències i una taula rodona a càrrec de representants de diferents administracions i òrgans competents en consum. A la tarda, la taula rodona va comptar amb representants de les entitats i associacions que formen part de la Taula d’Accessibilitat de la ciutat que van explicat les principals problemàtiques amb les que es troben i van proposat solucions i millores.

La cloenda de la jornada va anar a càrrec de la regidora de Benestar Social i Promoció de la Salut, Laura Seijo, que va destacar que la jornada s’emmarcava en el treball de Mataró Ciutat Cuidadora on es posa èmfasi en el treball comunitari i es posa la ciutadania al centre de la intervenció. També va explicar que la jornada havia de servir per aprendre, per posar en valor totes les bones pràctiques però també per seguir millorant de la mà d’entitats en fer una ciutat més accessible, inclusiva i cuidadora.