El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme farà bandera dels atractius de la comarca davant les agències especialitzades en turisme MICE i organitzadors d’esdeveniments.
Barcelona acull la fira IBTM, acrònim d’Incentius, Negocis, Viatges i Reunions, especialitzada en turisme de reunions. El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme hi participa presentant els atractius de la comarca per l’organització de reunions, conferències, convencions i tot tipus d’esdeveniments.
El Consorci compta per primera vegada amb una agenda pròpia que s’ha iniciat amb una presentació de la destinació Maresme en clau MICE per alguns dels Hosted Buyers que assisteixen a la fira, que són aquells organitzadors d’esdeveniments que posteriorment decideixen on se celebren els viatges de negocis. També hi ha diverses reunions previstes amb agències especialitzades en turisme de reunions per tal de donar-los a conèixer tot el que pot oferir la comarca de forma personalitzada.
La fira IBTM és un dels esdeveniments més importants del sector, on l’objectiu és que els assistents puguin fer networking, és a dir, teixir xarxes i connectar organitzadors d’esdeveniments i agències amb territoris i empreses que els puguin acollir. Hi participen més de 3.000 destinacions i proveïdors i més de 15.000 professionals de la indústria de més de 100 països d’arreu del món. També s’hi realitzen conferències i es planteja com serà el futur del sector.
La comarca compta amb allotjaments, auditoris, teatres, espais singulars, propostes de gastronomia, d’incentius i diferents tipus de serveis relacionats amb el turisme de reunions. Però no acaba aquí, sinó que el segment MICE inclou també les activitats “after the meeting” per fomentar la cohesió de grup, entre les quals s’hi inclouen des de les relacionades amb l’enoturisme fins a activitats nàutiques o hípica, passant per tot un ventall que es pot adaptar a les possibilitats de qualsevol equip de treball.