El nou servei de recollida porta a porta ja funciona a totes les urbanitzacions ubicades fora del nucli urbà. Els veïns i veïnes han de deixar els diferents residus correctament separats a la porta del seu habitatge segons el calendari i horaris establerts.
Segons l’Ajuntament, el porta a porta a les urbanitzacions neix amb un doble objectiu: millorar la recollida selectiva i pujar la ràtio de reciclatge. També es vol evitar els punts d’abocament incontrolat que es generaven al voltant dels contenidors que hi havia fins ara. La recollida porta a porta s’implanta a les urbanitzacions de Vallveric, Can Quirze, La Fornenca, Can Marquès, La Cornisa, Can Serra, Les Sureres i Can Vilardell.
Per lliurar els residus, els veïns i veïnes d’aquestes zones han d’utilitzar cubells i bosses homologats i identificats, que són facilitats per l’Ajuntament. Durant el mes d’octubre s’han celebrant reunions informatives adreçades als residents i s’han instal·lat punts informatius per lliurar els kits del porta a porta.
Cal treure els residus a la porta de casa amb els nous cubells a partir de les 21 h. La recollida dels residus es fa entre les 5 h i les 13 h de l’endemà. Cada nit caldrà deixar la fracció dels residus que toca d’acord amb un calendari prefixat.
Tot i que la fracció resta només es podrà treure els dilluns, el tèxtil sanitari (bolquers, compreses) es podrà deixar cada dia en una bossa a part amb un adhesiu identificatiu. Recollirà els residus un vehicle bicompartimentat, amb dos compartiments per recollir de forma separada les dues fraccions que toquin cada dia.
Durant els primers mesos del porta a porta es farà un seguiment acurat del servei per tal d’evitar i resoldre qualsevol dificultat que pugui sorgir.
Els veïns i veïnes podran utilitzar la nova app MataróNeta Connecta per, amb el seu codi usuari de la deixalleria, demanar material de recollida per la fracció vegetal, cubells o bosses quan les necessitin, i també enviar possibles incidències.
Amb el nou contracte, l’Ajuntament ha augmentat en 1,6 milions d’euros la despesa anual que destina als serveis de neteja i recollida de residus (s’ha passat de 10,2 a 11,8 milions), i la despesa per habitant destinada a aquests conceptes també ha crescut de 72,93 € per habitant i any (2020) a 92,72 € per habitant i any.
Fins ara ja s’han implantat models innovadors de recollida selectiva com la recollida a domicili de mobles i altres residus voluminosos, el porta a porta comercial, la recollida selectiva mòbil al Centre o el porta a porta a les urbanitzacions que s’inicia dissabte. Per posar en marxa aquests nous serveis i d’altres previstos l’Ajuntament va aconseguir un ajut de Compra Pública d’Innovació de l’Agència de Residus de Catalunya per valor de 3.479.949,82 €. L’ajut permetrà finançar prop del 50 % del cost total del projecte presentat (7.655.757,72 €).