La secretària d’Estat de Transports, la presidenta d’Adif i l’alcalde de Mataró signen el protocol que materialitzarà les actuacions per millorar la capacitat i funcionalitat de l’estació i per tant la qualitat del servei per a viatgers i ciutadans del municipi.
Mataró durà a terme una remodelació integral de la seva estació i de la resta de la infraestructura ferroviària, que la dotarà de més capacitat i funcionalitat i en promourà la integració a l’entorn urbà. Així s’ha acordat aquest matí amb la signatura d’un protocol general per part de la secretària d’Estat, de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera; la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez; i l’alcalde de Mataró, David Bote, amb qui s’impulsaran les actuacions d’aquesta transformació.
L’estació de la capital del Maresme és una de les terminals del sistema de transport ferroviari de proximitat amb més demanda d’usuaris (15.000 diaris) a l’arc metropolità de Barcelona i la seva àrea més propera d’influència.
La remodelació inclourà, entre altres propostes, la reordenació de l’esquema de vies, per dotar l’estació de més capacitat d’estacionament per a trens de 200 m de longitud i millorar les condicions d’accessibilitat.
Així mateix, per abordar una major integració i permeabilitat de la infraestructura ferroviària, i en previsió de nous fluxos de moviments entre el nucli urbà i la zona de platges i portuària, es treballarà en una nova configuració dels accessos a l’estació i la creació de connexions entre ambdós costats de les vies.
El protocol signat avui estableix que Adif licitarà, redactarà i aprovarà els projectes necessaris per al disseny i definició de les actuacions de remodelació de l’estació de Mataró, incloent-hi la millora de la connexió amb la ciutat, mitjançant dos nous passos inferiors per a vianants que connectin la ciutat amb l’estació, el passeig marítim i la zona portuària. Segons les propostes tècniques inicials, un dels passos estaria a l’alçada de passatge de Santa Magdalena, mentre que l’altre se situa al final de la ronda de Barceló, dotant l’estació d’una nova centralitat. Es convertiria així en un punt neuràlgic que relligaria el centre de la ciutat amb el Port, el futur barri que es desenvoluparà al sector Iveco i el TecnoCampus.