La Junta de Portaveus ha aprovat una Declaració Institucional, presentada pel grup municipal d’ERC-MES, segons la qual l’Ajuntament demanarà a les administracions que facin totes les modificacions necessàries perquè la informació i les notificacions es facin en un llenguatge clar i entenedor per a la ciutadania.

 

El text s’ha aprovat amb els vots favorables del PSC, En Comú Podem, ERC i Junts per Mataró i els vots en contra de Ciutadans, que han defensat que els ciutadans han de poder demanar en quin idioma volen rebre les comunicacions, fet que no inclou la proposta.

 

El text íntegre de la declaració institucional és el següent:


La claredat en els textos administratius és un dret de la ciutadania, sobretot en aquells àmbits en els quals les decisions són importants per les seves vides.

Les notificacions que es reben a casa són de vegades inintel·ligibles i això  produeix un clar sentiment d’indefensió, comporta sovint errors d’interpretació i fa necessària ajuda per entendre’ls.

La redacció dels textos administratius en un llenguatge clar acostaria l’administració a la gent, permetria a la ciutadania trobar la informació, comprendre-la sense dificultat i facilitaria  poder prendre  les seves decisions.

El llenguatge clar no és el mateix que la lectura fàcil, però comparteixen l’objectiu de fer arribar la informació de la manera més comprensible possible. El llenguatge clar està dirigit a tota la ciutadania.

El passat mes de juny el grup d’ERC-MES va presentar un prec al Govern Municipal que va ser acceptat per la seva aplicació en l’àmbit  municipal. 

Entenent que la administració és més amplia i els nostres conciutadans reben notificacions d’altres nivells administratius, així com també d’entitats privades,  des del grup d’ERC-MES proposem els següents ACORDS:

1-    L’Ajuntament de Mataró demanarà a la Generalitat de Catalunya que faci totes les modificacions necessàries a tots els seus canals de comunicació  per tal que la informació i  notificacions dirigides a la ciutadania, ho siguin amb llenguatge clar.

2-   L’Ajuntament de Mataró demanarà al Govern d’Espanya que faci totes les modificacions necessàries a tots els seus canals de comunicació  per tal que la informació i  notificacions dirigides a la ciutadania, ho siguin amb llenguatge clar.

3-   L’Ajuntament de Mataró demana també al Govern d’Espanya i a La Generalitat de Catalunya, perquè instin l’emissió de sentències i notificacions judicials amb llenguatge clar i entenedor.

4-   Finalment, l’Ajuntament de Mataró demana al Govern d’Espanya i al de la Generalitat que estenguin aquesta pràctica a la totalitat d’empreses i ens públics i que a través dels organismes que en tinguin la competència, ho facin també a les empreses del sector privat, especialment el sector financer , energètic i de comunicacions.