Aquest dijous Laura Marchal ens presenta el seu espectacle “La teoría de los afectos” al Músiques Tranquil·les. A través dels diferents pals del flamenc anirem navegant per les emocions associades a cada lletra i melodia. Per altra banda, Manel torna al Clap després d’haver ajornat el concert que tenien previst pel dia 26 de març.

 

Laura Marchal va néixer a Jaén, el flamenc sempre present a casa. Als 15 anys se’n va a Sevilla per a estudiar al conservatori i aprendre dels grans mestres, viu intensament les penyes, tavernes, reunions, etc. Ràpidament amplia el recorregut per tota Andalusia, al 2018 es trasllada a Barcelona per a cursar els estudis superiors a l’ESMUC i fer un nou salt.

L’espectacle que presenta aquest dijous al Musiques Tranquil·les neix de les diverses “Teories dels afectes” que sorgeixen al barroc. Laura pren aquesta concepció de la música per reforçar el caràcter afectiu del flamenc. Per això fa ús de l’harmonia, la melodia, les dinàmiques; els recursos expressius i compositius tant del flamenc, com del jazz i la música clàssica.

Els assistents a la Sala del Casal Aliança gaudiran de l’actuació de Laura Marchal (cant), Víctor Franco (guitarra flamenca) i Jesús Campos (percussió).

Aquest concert substitueix a Blue Bacon, que no podran fer el concert tal i com havíem programat. És una pena però és per un bon motiu, i és que un d’ells marxa de gira internacional. Aquelles persones que havien comprat les entrades per Blue Bacon han rebut la devolució automàticament

Per altra banda, Manel torna aquest divendres al Clap després d’assolir el número 1 a les llistes de vendes (físic i streaming) amb Per la bona gent (Ceràmiques Guzmán, 2019) –i convertir-se en l’únic artista que ho aconsegueix quatre vegades consecutives amb discs cantats en català–, MANEL van començar una gira que quedaria fatalment interrompuda per la pandèmia. Lluny d’acomodar-se, la banda barcelonina va tornar als escenaris a mitjans de 2020 amb el millor espectacle de la seva carrera i va aprofitar per rematar tres cançons inèdites.

Produït pel novaiorquès Jake Aron, L’amant malalta és més (molt més) que un apèndix de l’aposta de MANEL –sempre arriscada i radicalment contemporània–, per la combinació de tradició i electrònica: és un pas que amplia les fronteres del seu pop obert al hip hop, l’R&B, els sintetitzadors i tot allò que es pugui imaginar. El primer EP de Guillem Gisbert, Martí Maymó, Roger Padilla i Arnau Vallvé s’entrellaça en directe amb un repertori que ja és història. Una història que, més enllà del seu gairebé mig miler de concerts arreu de la geografia ibèrica, però també en llocs tan diversos com els Estats Units, Argentina, Mèxic, França, Gran Bretanya, Irlanda, Luxemburg, Suïssa, Alemanya i Filipines, no ha fet més que començar.