Un comunicat emès per la Secció sindical CATAC/IAC del CSdM, els professionals sanitaris denuncien desconeixement i desencís de la població que reclama ser atesa i assenyalen als gestors com a únics responsables del desgavell.

 

Els treballadors i treballadores sanitàries denuncien, denuncien que el neguit i desconeixement dels usuaris sovint es transforma en una reclamació desmesurada en contra de la persona que està atenent.

Denuncien deficiències en el sistema a l’hora d’acudir al metge de família o especialista, i també a urgències. Aclareixen que el treballador o treballadora encarregada d’atendre als pacients, en cap cas, és la responsable d’aquesta situació. El que sí fan, és carregar contra els polítics per no aportar solucions a la situació que pateix l’atenció sanitària.

El comunicat també recorda que el personal assistencial està treballant a un ritme molt per sobre del que no feia abans de la COVID, que, segons el sindicat, ja era molt alt.

Insisteixen que, en cap cas, han de ser el focus de la ira de l’usuari, atès que ells també estan patint els canvis i sobrecàrregues. Assenyalen als gestors com a únics responsables del desgavell i demanen als ciutadans que: Facin costat als professionals sanitaris i presentin les corresponents queixes als centres de salut, hospitals o conselleria de Sanitat.