A la vista dels canvis en l’atenció al client de les entitats financeres i el tancament continuo d’oficines, Junts per Mataró demanarà al govern municipal estudiï una proposta viable per fer possible l’exigència d’una taxa o bé canviar la taxa d’ocupació que es cobra a les entitats bancàries per tenir caixers al carrer.

 

Fa pocs dies el Govern Municipal va fer públiques les reunions amb responsables de CaixaBank arran dels conflictes sorgits a Mataró per les ocupacions il·legals de pisos buits i d’antigues oficines de l’entitat.

En concret, s’ha fet públic un acord entre l’Ajuntament de Mataró i CaixaBank per intentar posar fre a les problemàtiques d’ocupacions i d’inseguretat que generen els nombrosos pisos i locals buits que tenen a la ciutat.

Per altra banda, l’entitat financera també s’ha compromès, segons el Govern Municipal, a mantenir prou caixers automàtics per atendre la població i a assessorar col·lectius vulnerables que són víctima de la bretxa digital.

És una realitat el tancament continu d’oficines. Alguns caixers són complicats d’usar i no hi ha cap atenció especials als col·lectius més vulnerables. Moltes gestions només es poden fer online i en els pocs llocs on queda atenció presencial, els horaris són molt limitats, cal demanar cita prèvia per telèfon i, encara trucant, moltes vegades ningú atén el telèfon i redirigeixen a aquestes persones a una aplicació.

Des de Junts per Mataró creuen que amb aquest servei que deixen d’oferir adequadament les entitats financeres, estan traslladant una part de la seva atenció al client de l’interior cap a l’exterior, traient un profit abusiu de la via pública, ja que la desordena i hi genera cues i molèsties.

Per aquesta raó, aquest grup municipal demanarà al pròxim Ple Municipal que el govern municipal estudiï una proposta viable per fer possible l’exigència d’una taxa o bé canviar la taxa d’ocupació que es cobra a les entitats bancàries per tenir caixers a la via pública, amb l’objectiu de penalitzar les que no ofereixen atenció presencial.