Un centenar d’agents turístics han participat a la jornada organitzada pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, en la que els diferents ponents coincideixen en els elements clau que el sector ha d’assolir.

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha promogut una jornada per debatre quins són els reptes del sector pel 2022. Els ponents coincideixen: el turisme del 2022 ha de ser sostenible, responsable i digital. Tres característiques que tindran cada vegada un pes més important.

Ho va confirmar un dels ponents de la jornada, l’expert en turisme i professor de la UdG José Antonio Donaire, qui explica que ”estem en un procés de canvi, de transformació. Tenim uns reptes per endavant com a sector i que bàsicament els hem d’encarar en aquest nou escenari, que ha de ser digital, sostenible i responsable, i això exigirà un esforç d’adaptació. Però també hem de ser conscients que tenim un punt de partida i que hem de saber harmonitzar on volem arribar i on podem arribar”.

Rafa González, soci director de Vivential Value, va explicar que “el Maresme és una destinació que està apostant clarament per la sostenibilitat i això ho hem vist reflectit en l’estudi que hem fet des del punt de vista de l’oferta, de com els hotelers estan començant a implementar moltes iniciatives. Ara el que toca és veure si també la demanda percep aquesta aposta per la sostenibilitat i som reconeguda com una destinació que està apostant per aquesta responsabilitat sectorial i per aquesta sostenibilitat. No podem oblidar que és una destinació amb una forta aposta perquè hi ha moltes empreses que s’estan apropant al segell de Compromís Biosphere, de manera que és una aposta de territori”.

També ho va constatar Jaume Marín, expert en màrqueting turístic i consultor d’empreses i destinacions turístiques, qui assegura que “en aquests moments surten reptes de sostenibilitat, ja sigui a nivell econòmic, a nivell social i a nivell mediambiental, reptes de digitalització i transformació digital i reptes també de creació d’experiència. El Maresme ja ha treballat el tema de la valoració d’experiència posant-la en valor i també fent que aquesta experiència sigui sostenible, també amb els actors agropecuaris de la zona, i després com comunicar-ho. Aquesta jornada vol assumir aquests tres reptes”. La jornada d’avui ha estat la demostració que el sector té els mateixos objectius per davant i que l’alineació dels diferents actors turístics és imprescindible per assolir-los.

La directora de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech, i la coach i creadora d’experiències transformadores Ana Merlino també van participar en la jornada.

El president del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, Joaquim Arnó, va coincidir amb els ponents i va posar sobre la taula la necessitat de la col·laboració enlloc de la competitivitat entre els agents del territori. “Penso que han sigut unes jornades prou profitoses com per poder plasmar i veure els futuribles que ens esperen, uns futuribles que si no afrontem de forma conjunta, sense competir entre nosaltres sinó col·laborant, no ens en sortirem”, ha declarat.

Un centenar d’agents del sector turístic van participar en la jornada, responsables d’hotels, restaurants, cellers, guies i tècnics de turisme d’ajuntaments, a més de representants polítics com l’alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier, i l’alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor.