El grup municipal d’ERC-MES justifica el seu NO als pressupostos per la manca de projecte de ciutat del Govern Municipal i perquè consideren que no responen a les necessitats de Mataró.
El Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES ha exposat, en roda de premsa, el seu posicionament vers el Pressupost 2022, així com també les Ordenances Fiscals. En aquest sentit, Teixidó ha apuntat que “El pressupost tècnicament és correcte, però no transmet cap emoció, no incorpora cap projecte que representi un repte important pel futur de la ciutat”. En aquest sentit, els republicans consideren que el pressupost 2022 és continuista i no respon a les necessitats de Mataró.
Per aquestes raons, els republicans han anunciat el seu vot contrari als pressupostos que el Govern Municipal portarà a aprovació.
En un primer moment, els republicans van abstenir-se en l’aprovació inicial de les ordenances fiscals com a gest per a poder millorar el pressupost a partir de les al·legacions. Finalment, el Govern Municipal ha indicat que no hi ha marge per acceptar cap de les propostes dels republicans, cosa que ha fet passar de l’abstenció inicial al no final. En total han estat 53 al·legacions al pressupost i 17 a les ordenances fiscals.
Algunes d’aquestes al·legacions ja haurien estat presentades i acceptades en d’altres exercicis sense que mai s’hagin executat. D’altres, són iniciatives i projectes que no tenen cost econòmic, sinó que necessiten tan sols determinació política per al seu desenvolupament.
En matèria d’habitatge destaca la petició d’iniciar un projecte de construcció d’habitatge assequible, la compra d’estructures d’habitatge inacabades de la Sareb o garantir l’aplicació de les mesures de contenció de rentes.
En l’àmbit d’Esports, a més de promoure la capitalitat de Mataró en l’esport femení, es reiteren algunes inversions (algunes d’elles ja compromeses en el passat i no executades o inacabades) i el desenvolupament del web municipal d’esports per tal de potenciar el conjunt d’activitats que es desenvolupen a Mataró.
Altres al·legacions feien referència a la presentació del projecte de nova biblioteca de Cirera-Molins, l’inici de la residència d’estudiants, la confecció del projecte museístic del Vidre Bufat, la recuperació de la Nit de la Cultura, el Bonus Cultura Mataró o el disseny i posada en marxa d’un cos d’agents cívics a Mataró.
Una vegada més els republicans han insistit en la necessitat de tornar a presentar el Pla d’Acció Municipal. La seva inexistència des del 2017, comporta que no es publiquin els objectius i accions fixats pel govern cada any, impedint a la pràctica el seguiment per part de la ciutadania i l’oposició, i eximint el propi govern municipal del necessari balanç anual d’acompliment i retiment de comptes.
També han posat èmfasi en el que hauria de ser una de les principals prioritats del Govern Municipal: desenvolupar els plans integrals als barris de Rocafonda i Cerdanyola i oferir un projecte polític consistent als conciutadans afectats per la crisi econòmica i la manca d’inversió.
El portaveu del Grup Municipal d’ERC-MES ha conclòs la seva compareixença afegint que “Com a Govern Alternatiu, ens emplacem a seguir treballant colze a colze amb el Govern municipal per a enfortir la ciutat present i futura”.