La formació d’En Comú Podem a l’Ajuntament de Mataró ha recuperat, quan les autoritats es mostren preocupades per un nou rebrot de la Covid-19, la tradició de reunir la premsa local al voltant d’una taula. S’ha fet amb l’objectiu de fer balanç de les accions realitzades, a l’àmbit local i també nacional, durant l’any.

 

Sergio Morales, que des de fa poc forma part de l’executiva nacional de la formació, es mostra satisfet de l’acord per l’aprovació del Pressupost de la Generalitat. Destaca temes com la transformació energètica, la mobilitat, la salut mental, el reconeixement de la paga extraordinària al personal de neteja dels equipaments sanitaris, i altres temes econòmics. Així mateix, l’agrupació local va fer arribar temes municipals a la comissió negociadora per tal que fossin tinguts en compte.

El portaveu d’En Comú Podem a l’Ajuntament de Mataró, ha deixat clar que han actuat amb responsabilitat permeten el tràmit pressupostari, però que el proper dia 23 de desembre el seu vot serà d’abstenció, atès que no són els seus pressupostos. Ha reconegut, però, que els pressupostos són expansius i permeten avançar com a país.

Pel que fa a qüestions locals, en primer lloc, Morales ha posat sobre la taula l’atur. Ha firmat que s’han recuperat llocs de treball i que més de dues mil persones s’han incorporat a nous llocs de treball. El regidor es mostra convençut que “Mataró va pel bon camí”.

Els regidors de Podem s’apunten canvis en la mobilitat de la ciutat com la peotonalització del centre o l’anella ciclista. Afirmen que, com aquestes, hi ha altres accions que sense ells al Govern Municipal no s’haurien tirat endavant.

Per la seva banda, la regidora Sarai Martínez ha explicat i defensat les actuacions en l’àmbit de l’habitatge que ha portat a terme la seva regidoria.

Passat l’equador del mandat, Morales i Martínez fan una valoració positiva de la feina que han fet dins el Govern Municipal. Vénen a dir que dins del govern és més fàcil forçar algunes accions que el PSC no hauria fet efectives en un suposat govern en solitari. Així i tot, es mostren molt crítics amb el soci de govern quan és l’hora de concretar alguns dels acords als quals han arribat que depenen d’una regidoria en mans del Partit Socialista.

Entre altres exemples d’acords de govern pendents de realitzar-se, Morales posa el projecte per la quarta biblioteca.