Una setmana dedicada a visibilitzar i sensibilitzar sobre les realitats, necessitats i drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies.

Amb motiu del Giving Tuesday, que se celebra avui dimarts 30 de novembre, la Fundació el Maresme continua impulsant els llegats solidaris compartint el testimoni de la Núria Cerés, una mare d’un nen amb autisme i altres patologies que recentment ha fet constar al seu testament el desig de deixar la seva herència a la Fundació quan el seu fill falti

A les 18.30h al CEO del Maresme, la Fundació el Maresme i la Fundació Tutelar del Maresme organitzen una xerrada adreçada a les famílies sobre “La reforma del codi civil: de la incapacitació al nou sistema de suports”, per donar resposta a possibles dubtes i inquietuds

“La reforma del codi civil: de la incapacitació al nou sistema de suports”.  l’objectiu de realitzar una tasca divulgativa sobre la nova llei i, alhora, resoldre possibles dubtes i inquietuds. La xerrada comptarà amb Pep Solè, director de les Fundacions Tutelars de les comarques de Girona i membre de l’Associació Europea de Serveis per a Persones amb disCapacitat (EASPD), i amb Montserrat Clapés, advocada i especialista en assessorament jurídic en tots els àmbits dels drets del col·lectiu.

Tant la Fundació el Maresme com la Fundació Tutelar del Maresme veuen amb bons ulls la reforma del codi civil, ja que “elimina els conceptes d’incapacitació, tuteles, pretuteles, pàtria potestat,… i es presenta com una aposta clara per l’establiment de suports i mecanismes d’ajuda, adaptats a cada cas i establerts per la pròpia persona. Posa la persona al centre de les seves pròpies decisions i entén la seva capacitat d’obrar com a quelcom inherent a la seva condició humana i no com a quelcom que es pugui modificar, limitar o substituir”.