La formació liderada per Cristina Sancho, al·lega que el cost dels focs artificials de les Santes del 2020, segons el portal de la Generalitat de Catalunya va ser de 14.950 euros i no de 1.600 euros tal com va explicar el govern.

 

Cristina Sancho (Cs)

El Grup Municipal de Ciutadans (Cs) a Mataró va preguntar en el ple de l’Ajuntament sobre el cost i les factures dels focs artificials del 27 de juliol de 2020 amb motiu de la celebració de “Els Santes”. Des de Ciutadans Mataró han explicat que “al setembre de 2020 aquest Grup Municipal es va interessar pel cost que havia tingut el llançament de coets des de l’Ajuntament a manera de festa privada el passat 27 de juliol”.

En aquest sentit, la portaveu de Ciutadans, Cristina Sancho, va indicar que segons la informació del govern, el cost va ascendir a 1.600 euros més IVA. No obstant això, Sancho va deixar clar que “revisant el llistat de contractes menors del tercer trimestre del portal de contractació de la Generalitat de Catalunya hem trobat un contracte menor amb el concepte “Focs artificials dia 27” per un import de 14.950 euros”. Així mateix, la portaveu de la formació liberal va recordar que “després de demanar la factura dels 14.950 euros i després de diversos mesos, encara no hem rebut cap resposta”.

Per aquest motiu el grup de Ciutadans va reclamar al govern municipal la raó per la qual encara no ha estat lliurada la factura, el motiu pel qual existeix una diferència entre l’import lliurat pel govern i l’import que consta en el portal de contractació i també quin serà el preu dels focs artificials d’enguany.

En la resposta, el govern municipal, no va explicar a què es deu aquesta diferència de 13.000 euros entre la informació facilitada a l’oposició i el que figura al web de transparència de la Generalitat. El regidor de Cultura es va limitar a explicar que aquesta quantitat de diners es correspon a “una activitat que no es va dur a terme”.

Finalment, la portaveu Cristina Sancho ha qualificat de “contrasentit” els arguments del govern i ha exigit que s’aclareixi qui va ser el destinatari d’aquests 13.000 euros que estan sense factura, sense justificar, i que se li lliuri la factura i el contracte.