Els usuaris de la zona blava de Mataró poden descarregar la nova aplicació per a mòbil des de la Play Store o l’App Store, segons el sistema operatiu del dispositiu mòbil. També es podrà descarregar directament amb un codi QR que es trobarà als parquímetres de la ciutat.
PUMSA ha adjudicat a l’empresa Integra la gestió del software dels serveis de grua i zona blava. A partir de l’1 de juny, les persones usuàries de la zona blava tindran a la seva disposició una nova app, Blinkay, si opten per fer els pagaments amb el mòbil. Segons s’ha informat des de l’Ajuntament, el canvi d’empresa adjudicatària no afecta a la resta de formes de pagament, en metàl·lic o amb targeta en els parquímetres.
Els parquímetres incorporaran informació sobre com descarregar la nova app mitjançant un codi QR. També es pot fer buscant-la a través de la Play Store o l’App Store.
La nova aplicació de pagament funciona de manera similar a la resta que existeixen al mercat. Com a pas previ per poder-la utilitzar cal donar-se d’alta. Blinkay no demana cap saldo inicial per començar a operar ni s’han de fer recàrregues de diners. L’app opera en aquests moments com a plataforma de pagament de l’estacionament a altres municipis com Barcelona, Badalona, Montgat, La Garriga, Palamós, Pals o L’Estartit.
De les 590.275 operacions de pagament de la zona blava a Mataró que es van registrar al 2020, el 23% es van fer des del mòbil, un sistema segur i que permet pagar l’import exacte del temps de durada de l’estacionament.
Les persones que tinguin saldo pendent amb l’app de l’anterior adjudicatària i decideixin no continuar utilitzant-la poden contactar amb l’empresa enviant un correu electrònic a soporte@elparking.com per recuperar l’import no utilitzat i gestionar la baixa si és el cas.