Del 22 de maig al 6 de juny se celebrarà la 4a Setmana de la Natura. Aquesta edició, coordinada per la Direcció de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Mataró i amb la participació d’altres serveis del consistori, entitats i associacions mediambientals, de natura, agroambientals, comercials de la ciutat, oferirà més d’una trentena d’activitats.

Concurs Mataró floreix
organitzat per l’Associació Sempervirens.

Del 29 de maig al 6 de juny els mataronins i els visitants podran fer un recorregut per diferents espais públics engalanats pels participants al concurs.

Hi participen jardiners, floristes, associacions mediambientals, viveristes, paisatgistes i escoles professionals, entre d’altres.

Dissabte 22 de maig

Vídeo-xerrada.

 De 18 a 19.15 h / Plataforma Zoom. Cal inscripció prèvia a la pàgina web de la Casa Capell:   https://www.mataro.cat/ca/temes/medi-ambient-i-sostenibilitat/casa-capell/activitats, o bé al telèfon 937 955   405 (Escola de Natura del Corredor). Una vegada inscrites, les persones rebran un correu amb l’enllaç per   accedir al Zoom.

Anem tard? Quantes poblacions d’éssers vius hem perdut a Catalunya? Com els/ens estem perdent? Com   els/ens podem salvar?

Amb la col·laboració de la Delegació de la Serralada Litoral Central de la Institució Catalana d’Història Natural.

Organitza: Casa Capell. Ajuntament de Mataró.

Visites i rutes

Diumenge 23 de maig

Visita a la finca “El Bròquil” de les Cinc Sènies

 De 10 a 13 h. Cinc Sènies. Cal inscripció prèvia al correu 5seniesmatavalldeix@gmail.com

La finca “El Bròquil” de cultiu ecològic de proximitat en obre les seves portes.

Organitza: Associació Cinc Sènies, Mata-Valldeix

Finca Can Punsola

A les 10 h. Recorregut per les Cinc Sènies amb destí i visita a Can Punsola 

Cal inscripció prèvia al correu: tempsdesao@gmail.com

Farem un recorregut per l’entorn de les Cinc Sènies i visitarem la finca de Can Punsola, especialitzada en plantes medicinals.

Organitza: Associació Agroambiental Temps de Saó

Dijous 27 de maig

Vídeo-tertúlia

L’Alguer de Mataró: tresor ambiental submarí

De 19 a 20.15 h. Plataforma Zoom. Cal inscripció prèvia a https://www.mataro.cat/ca/temes/medi-ambient-i-sostenibilitat/casa-capell/activitats, o bé al telèfon 937 955 405 (Escola de Natura del Corredor). Un cop inscrites, les persones rebran un correu amb l’enllaç per accedir al Zoom.

Dissabte 29 de maig

Sortida per observar papallones al Pla de Capellans (Mataró)

De 10 a 13 h. Lloc de trobada: Ronda Països Catalans davant el giratori de la  Riera de la Figuera Major. Activitat gratuïta, amb inscripció prèvia al 937 412  930 (Horari de dl. a dv. de 9 a 14 h) o educacultura@ajmataro.cat. Aforament     limitat a 20 persones.

Organitza: Delegació de la Serralada Litoral Central (ICHN) i Can Boet. Centre de Patrimoni Arqueològic i Natural.

Visita guiada al viver municipal

 De 10 a 13h. Via Sèrgia, cantonada amb el carrer de Manuel Carrasco i Formiguera. Cal inscripció prèvia a  jcarbonell@ajmataro.cat

Podrem veure la producció de plantes que fa l’Ajuntament.

Organitza: Secció de Jardineria Espais Públics. Ajuntament de Mataró.

Diumenge 30 de maig

Caminada

Descobrim les Cinc Sènies i Mata

De 9 a 13 h. Trobada a la plaça de Puerto Rico. Cal inscripció prèvia a naturamaresme@gmail.com

Caminada de descoberta del paisatge, la vegetació i la fauna amb Oriol Bassa.

Organitza: Natura

Visita guiada

Plantem per a poder collir

 D’11 a 13 h. Horta Pera. Cal inscripció prèvia a 5seniesmatavalldeix@gmail.com

Es recomana portar calçat còmode i barret per a protegir-se del sol.

Visita a l’Horta Pera en el moment de plantació de tot el producte d’estiu: tomàquets, pebrots…

Organitza: Associació Agrària Cinc Sènies, Mata-Valldeix.

Jardí mediterrani de Can Boet i elaboració d’un sac aromàtic.

De 10 a 11.30 h. Can Boet. Centre de patrimoni arqueològic i natural (C. de Pablo Iglesias, 8) Activitat amb inscripció prèvia al 937 412  930 (Horari de dl. a dv. de 9 a 14 h) o educacultura@ajmataro.cat . Aforament limitat a 20 persones.

Amb motiu del Dia Europeu dels Parcs es coneixeran les plantes més freqüents al litoral mediterrani i els usos que n’han fet els pobles del Maresme des d’antic. La visita estarà guiada per Naturalwalks. Elaborarem un sac d’herbes aromàtic. Activitat adreçada a adults i nens majors de 8 anys acompanyats d’un adult.

Organitza: Centre de Documentació del Parc del Montnegre i el Corredor a Mataró. A Can Boet. Centre de Patrimoni Arqueològic i Natural i Diputació de Barcelona

Viver municipal

 De 10 a 13h. Via Sèrgia, cantonada amb el carrer de Manuel Carrasco i Formiguera. Cal inscripció prèvia a jcarbonell@ajmataro.cat

Visita guiada al viver per veure la producció de plantes que fa l’Ajuntament.

Organitza: Secció de Jardineria Espais Públics. Ajuntament de Mataró.

Passejada a la descoberta de les plantes medicinals del Parc Central

De 10.30 a 12.30 h. Trobada a la porta principal del Parc Central, plaça d’Espanya. Cal inscripció prèvia a https://eixarcolant.cat/agenda. Aforament limitat a 20 persones.

El Parc Central de Mataró acull una gran varietat d’espècies botàniques, moltes d’elles medicinals de les quals coneixerem les seves propietats i usos. Sortida guiada per Cristina Martí. Activitat adreçada al públic familiar. Recomanem portar barret i calçat còmode.

Organitza: Node Vallès Maresme del Col·lectiu Eixarcolant

Visita als horts urbans de can Fugarolas

 De 10 a 12 h. A can Fugarolas c. Cristòfor Colom, 8-10. Cal inscripció prèvia al correu: visites@canfugarolas.cat

L’espai Can Fugarolas ens obre les seves portes.

Organitza: Can Fugarolas

Dijous 3 de juny

Xerrada on line

La fauna de les nostres costes

 A les 19h. Xerrada on line a https://spas.cat/la-fauna-de-les-nostres-costes

Repassarem els organismes  més presents a les costes catalanes amb fotografies i vídeos, per aprendre’n i comentar-ne curiositats.

Organitza: SPAS. Societat de Pesca i Activitats Subaquàtiques.

Dissabte 5 de juny

Passejada guiada pel Parc Central.

D’11 a 13 h. Sessió virtual o presencial en funció de la situació Covid-19. Inscripcions a: https://www.mataro.cat/ca/temes/medi-ambient-i-sostenibilitat/casa-capell/activitats, o bé al telèfon 937955405 (Escola de Natura del Corredor). Una vegada inscrites, les persones rebran un correu amb l’enllaç per accedir a la sessio virtual (plataforma Zoom) o amb les indicacions pertinents per fer-ho presencialment.

Passejada pel Nou Parc Central.  Observació guiada dels arbres del Parc tot descobrint els seus orígens, històries i requeriments, i les seves relacions amb la biodiversitat mataronina.

Organitza: Casa Capell. Ajuntament de Mataró.

Papallones a les Cinc Sènies

 De 10 a 13 h. Cinc Sènies. Lloc de trobada: Biblioteca Antoni Comas. Amb reserva d’invitacions   a http://biblioteques.culturamataro.cat

Activitat en el marc del dia Europeu dels Parc. Observació, descoberta i gaudi amb les papallones de les cinc   Sènies i relacions amb l’entorn. Guiada per un expert de l’Escola de Natura del Corredor. Públic en general i   familiar.

Organitza: Biblioteca Pompeu Fabra. Ajuntament de Mataró.

Altres activitats-http://visitmataro.cat/ca/setmana-de-la-natura-altres-activitats