Després de la visita a la Nau Gaudi realitzada pel president del Partit Popular, Pablo Casado, acompanyat del candidat popular a la presidència de la Generalitat, Alejandro Fernández, el grup municipal d’ERC-MES vol saber com va sol·licitada la visita i amb quins criteris es va autoritzar.

 

Fa uns dies, es va saber, a través de les xarxes del Partit Popular espanyol, que Pablo Casado, president d’aquest partit, juntament amb el candidat popular a la presidència de la Generalitat, Alejandro Fernandez, havien fet una visita a la Nau Gaudí per poder veure la nova exposició de la Col·lecció Bassat que encara no s’havia obert al públic.

 

La Nau Gaudí és un dels equipaments culturals de titularitat municipal de la ciutat, actualment cedit al Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró, que és qui el gestiona. També és l’espai que acull les diferents exposicions de la Col·lecció Bassat.

Durant la visita, els va acompanyar el senyor Lluís Bassat, vicepresident del Consorci Mataró Art Contemporani, que a més és el propietari de les peces de l’exposició.

Aquesta visita no es va donar a conèixer amb anterioritat i només hi van assistir els mitjans propis del partit, que posteriorment van fer difusió d’imatges de la Nau Gaudí i de la darrera exposició de la Col·lecció Bassat, que encara no havia estat oberta al públic, amb diversos continguts de caire clarament electoralista.

Com la resta d’equipament cultural de titularitat municipal, la Nau Gaudí pot ser demanada per una entitat (o en aquest cas partit polític) cursant l’oportuna sol·licitud.

Davant d’aquests fets, el grup d’Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres vol que al proper Ple el Govern municipal informi de quines gestions va fer el Partit Popular i amb quins criteris el govern va permetre aquesta visita, així com per què no es va exigir als responsables del Partit Popular que no fessin difusió de la visita abans que s’obrís al públic en general.

Esquerra també vol rebre explicacions de per què les imatges de la Nau Gaudí amb la Col·lecció Bassat i del mateix vicepresident del Consorci, s’han utilitzat en vídeos electorals del Partit Popular, a mode de publireportatge.

@Radio la voz cerdanyola 2017