El grup municipal d’ERC demanarà al Ple Municipal un servei de control i seguiment de la qualitat dels diversos serveis públics que es gestionen de forma indirecta, així com una planificació dels mitjans materials, econòmics i humans necessaris per a la seva implementació.

A Mataró, com en altres ciutats, molts dels serveis de titularitat municipal són gestionats de forma indirecta per part d’empreses externes. Els serveis prestats van des de la recollida de brossa domiciliària la neteja d’edificis, equipaments i empreses municipals, o el transport urbà de passatgers, fins al servei d’atenció domiciliària a les persones (SAD), entre d’altres.

La gestió indirecta d’un servei a través d’una concessió administrativa no eximeix a l’administració de la responsabilitat de vetllar pel seu bon funcionament. L’administració està obligada a controlar-lo i fiscalitzar-lo, ja que la responsabilitat de la qualitat de la prestació d’aquests serveis és sempre de l’Ajuntament.

Les administracions públiques,  amb la finalitat de garantir l’interès públic objecte del contracte concessionat tenen atribuïdes determinades potestats i prerrogatives com són, el rescat de la concessió per part de l’administració, l’assumpció temporal de l’execució directa del servei en el cas que el concessionari no el prestés o la potestat d’ordenar variacions i/o modificacions del servei que aconselli l’interès públic.

Així doncs, aquestes tasques de direcció, inspecció i sanció, són fonamentals per la qualitat del servei en qüestió, i el seu exercici insuficient o incorrecte podria mantenir inadvertides males praxis o incompliments dels plecs, inclús amb responsabilitat administrativa si causés lesions a la mateixa administració o a tercers (tal com es recull en la LRBRL i TRLCSP).

El grup republicà assegura que, a Mataró, aquesta tasca de control, seguiment i fiscalització no està planificada per ser exercida de forma sistematitzada. Per aquesta raó el Grup Municipal d’ERC-Mov. Esquerres, portarà a votació al proper Ple Municipal l’adopció dels acords següents:

PRIMER.- El Govern implementarà, a l’àrea d’Administració General i Bona Governança, un servei de control i seguiment de la qualitat dels serveis públics gestionats de forma indirecta, en base als indicadors corresponents, per avaluar  el grau d’acompliment dels plecs de condicions administratius i tècnics i del contingut general de les ofertes guanyadores.

SEGON.- El Govern planificarà els mitjans materials, econòmics i humans necessaris per la implementació de l’esmentat servei.

TERCER.- Els acords precedents es desenvoluparan en un període màxim de sis mesos a comptar des de l’aprovació de la present proposta de resolució.