El Centre Ambulatori d’Especialitats (CAE) del Camí del Mig de Mataró ha reobert aquest dimecres després de romandre al voltant de nou mesos tancat per obres. El coronavirus continua alentint-se i rebaixa la tensió sanitària a Mataró i Catalunya. L’INE precisa els morts en la primera onada de la COVID a Espanya van ser de 45.684 persones

El Consorci Sanitari del Maresme ha informat que el CAE del Camí del Mig ha reprès l’activitat amb el servei digestiu i el de dermatologia aquest dimecres. Es té previst que la setmana vinent es podria reincorporar l’especialitat d’oftalmologia.

Per ja passat Nadal, està previst que se sumin la resta d’especialitats. Però les mateixes fonts han detallat que el calendari dependrà de l’evolució de la situació epidemiològica, atès que si es produeix una tercera ona de la pandèmia després de les festes, el personal d’alguns serveis -com per exemple el de pneumologia- podrien romandre a l’hospital.

Mentre les obres de reforma de la planta baixa del CAP Maresme, a on fa anys estava les oficines de la Seguretat Social, i que ara anirà el CUAP segueixen a bon ritme. Recordem que està previst que l’execució de les obres finalitzi el mes d’abril de 2021 i tindran un cost total (instal·lació, obra i equipament) d’1.166.295 €.

El coronavirus continua alentint-se i rebaixa la tensió sanitària a Mataró i Catalunya

Les dades epidemiològiques a Mataró segueixen baixant molt lentament. Tenint en l’actualitat el risc de rebrot per sota dels 100 punts, exactament a 98 punts, cosa que fa que abandonem la zona Alta i ingressem a la moderada. La velocitat de transmissió està a 0,79 i la incidència acumulada dels darrers catorze dies està a 123,92 punts. Els nous casos detectats a la ciutat de coronavirus des d’ahir són 27 contagiades, el que fa que superem els sis mil pacients de COVID, avui ja en sumen un total de 6.018 persones que han donat positiu per la COVID19.

L’Hospital de Mataró, actualment hi han 38 persones les ingressades per la COVID. A l’UCI tenim 7 llits ocupats per la COVID19 i 6 per altres patologies. I avui no hem de lamentar cap defunció, sent el total de víctimes mortes de la COVID19 de 157 persones.

Seguiment epidemiològic a Mataró
Seguiment epidemiològic a Mataró

Pel que fa a Catalunya les dades segueixen bastant estancades. Aquest divendres, segons l’informe de Salut, la rt, la velocitat de transmissió de la COVID19, és de 0,95 punts, i la xifra de persones ingresses i en l’UCI continua també en descens. Són aquestes dues últimes referències també importants per als experts per poder passar de fase. Se situen en 1.436 persones ingressades i 345 persones a l’UCI. Pel que respecta a un altre indicatiu important, el rebrot, està en 185 punts.

Els contagis de les darreres 24 hores sumen 1.856 més, fent un total de 355.231 persones positives. Pel que respecta a la xifra de defuncions Salut notifica 28 més en les últimes hores, i ja són 16.279 les víctimes mortals de la pandèmia.

Seguiment epidemiològic a Mataró
Seguiment epidemiològic a Mataró

L’INE precisa els morts en la primera onada de la COVID a Espanya

L’INE va avançar aquest dijous la publicació de l’estadística de mortalitat a Espanya amb causa de mort. Donant a conèixer una dada més precisa de quantes persones van morir en la primera onada del coronavirus.

La dada de 45.684 defuncions en els primers cinc mesos de l’any amb la COVID confirmat o sospitós es la dada que don l’INE. Els morts amb una prova positiva de diagnòstic van ser 32.652 i amb símptomes compatibles amb la COVID, 13.032. A més d’aquestes dades, cal tenir en compte que unes altres en 4.218 morts els metges van considerar que la COVID19 era una de les causes, encara que patien altres malalties greus.

Durant els mesos de gener i febrer no es va registrar cap mort confirmada o sospitosa de la COVID. Al març van morir 15.425 (11.278 confirmats, 4.147 sospitosos). A l’abril, 26.305 (18.178 confirmats, 8.127 confirmats). Al maig, 3.954 (3.196 confirmats, 758 sospitosos). La pitjor setmana va ser la del 30 de març al 5 d’abril, amb 6.687 persones mortes per la COVID19 confirmat i 3.977 amb símptomes compatibles. El pitjor dia va ser l’1 d’abril, amb 1.636 morts, entre confirmades i sospitoses.