Les persones que vulguin votar per correu podran entregar el seu vot directament al funcionari de Correus que faci entrega de la documentació. Aquest opció permetria votar sense sortir de casa.

El Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència i Correus han arribat a un acord per facilitar la petició del vot per correu de manera telemàtica. La Junta Electoral Central (JEC), per la seva banda, ha autoritzat un llistat de mesures proposades pel Departament que fan possible exercir el dret a vot sense sortir de casa en les eleccions previstes per al 14 de febrer de 2021.

Segons han acordat el Departament i Correos, es podrà demanar de forma telemàtica el vot per correu i, per primer cop, hi haurà la possibilitat de fer-ho mitjançant el certificat IDECAT, així com altres certificats digitals oficials a l’Estat, a més dels que ja eren vàlids fins ara en les tramitacions per correu.

D’altra banda, i tenint en compte que la celebració d’eleccions del 14 de febrer es duran a terme en el context de la pandèmia de la COVID-19, la JEC ha resolt favorablement les peticions del Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència d’eliminar la signatura de la recepció de la documentació electoral, fins ara obligatòria, i permetre que el funcionari de Correus pugui recollir el sobre electoral. Per tant, aquesta resolució de la JEC fa possible que tot el procés per exercir el dret a vot es pugui de fer des de casa. Això vol dir que, en el moment en què el funcionari de Correus faci entrega de la documentació electoral, les persones podran entregar-li directament el seu vot. Aquesta és una opció de la qual en podrà gaudir tota la ciutadania, inclosos els casos de positius de COVID-19 i les persones considerades contactes estrets.

Fins ara, hi ha un document aprovat pel PROCICAT de mesures de prevenció als col·legis electorals, i està previst que s’aprovin noves directrius a mesura que s’apropin els comicis i s’actualitzaran en funció de la situació epidemiològica del país.