La campanya “L’últim concert” vol evidenciar la situació de vulnerabilitat en la qual es troba la cultura a causa de les noves restriccions per contenir la covid 19.
Les sales de concerts del país denuncien que estan vivint la situació més crítica i mai experimentada del sector fins al moment. La desaparició de les sales és ja una trista realitat causada per la pandèmia, però sobretot, segons els titulars d’aquestes, per la falta d’acció i voluntat política de l’administració que en aquest moment no és suficientment conscient que, com un dels sectors més afectats per la crisi on la majoria d’espais no han pogut obrir encara les portes, necessiten una atenció proporcional al seu grau d’afectació si no volem l’empobriment i la desertificació cultural del nostre territori que pot esdevenir malauradament irreversible.
Aquest és el cas de la sala Clap, que porta gairebé vuit mesos d’inactivitat i que es veu afectada per aquestes mesures havent hagut de suspendre o cancel·lar totes les activitats que tenia programades per aquest 2020.
És per aquests motius que anuncien, juntament amb moltes altres sales de concert del territori. La seva adhesió a la campanya de reivindicació, sota l’etiqueta #ElÚltimoConcierto. La iniciativa apareix reflectida des d’aquest dilluns a les portes de les sales de concerts de Catalunya i arreu d’Espanya, que s’han llevat aquest matí amb un interrogant a les persianes “L’últim concert?”, el lema de la campanya per donar a entendre que aquesta crisi pot suposar la mort d’aquestes sales.
En el marc d’aquesta iniciativa i per evidenciar la situació de vulnerabilitat en la qual ens troben, el dimecres 18 de novembre a les 20.00 h cada sala celebrarà un concert especial i els artistes que col·laboraran seran anunciats al llarg d’aquests dies. Aquest concert es retransmetrà en streaming a través de les plataformes de cada sala i de la plataforma de la campanya, des d’on es podran veure els concerts de totes les sales.
Les restriccions també afecten la programació prevista
Les noves restriccions per contenir el coronavirus també han afectat la programació cultural prevista des de La Casa de la Música de Mataró per les següents setmanes. És el cas del pròxim concert del cicle Músiques Tranquil·les que havia de tenir lloc el dijous 12 de novembre amb el duet femení de jazz folklòric Escarteen Sisters a la Sala del Casal l’Aliança de Mataró. El concert es trasllada al 2021 i ja s’ha posat a disposició dels qui tenien entrades el retorn de l’import o la conservació d’aquestes per quan es posi data al concert.
Les “Cases de la Música” és un projecte compartit entre el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ajuntaments i sales del territori. En el cas dela Casa de la Música de Mataró, la Sala Clap és el soci de l’Ajuntament de Mataró i la Generalitat.