“Tinc molt clar que ho tornaria a fer”
Entrevistem al Sr. José Julio Rego, propietari de ChesterDreams, una botiga de sofàs i matalassos al carrer Bialet Massé, al barri de Peramas-Esmandies de Mataró.
El Sr. Rego es va adherir a la primera edició del programa “Aixequem Persianes” a la nostra Ciutat, l’any 2017.
Des de jove que treballa al sector i fa uns anys que va començar a fer-ho pel seu compte com a fabricant. Quan ja pensava deixar la feina i jubilar-se, va sorgir-li l’ocasió d’obrir la botiga i ho va fer amb la col·laboració dels serveis de l’Ajuntament de Mataró.
Perquè ens puguem situar, expliqui’ns una mica la seva trajectòria fins arribar on és ara.
Vaig començar al sector per casualitat. Necessitava complimentar els estudis amb la feina i em van oferir entrar en una botiga de mobles. Això va ser als 18 anys, fa 43 anys que sóc al sector. Treballant, primer en una botiga i posteriorment com a fabricant de sofàs per compte pròpia. Per això podem posar “especialistes en descans”, perquè porto 43 anys formant-me en el descans.
Arriba un dia que decideix deixar la fabricació i obrir la seva botiga. Com va descobrir l’ ”Aixequem Persianes”? Ni havia parlat algú, el va veure anunciat o va ser en anar a preguntar a l’Ajuntament, que li van explicar?
No ho recordo exactament els detalls. Em sembla recordar que vaig agafar un fulletó i a partir d’aquí vaig contactar amb tècnics municipals que em van acompanyar i ajudar fins que vaig trobar aquest local. Vaig descobrir un ventall d’ajuts impressionant.
Tant l’Ajuntament i com el Tecnocampus em van donar moltes facilitats.
Li semblen suficients els ajuts que ofereix el projecte? El van ajudar a prendre la decisió de tirar endavant l’aventura d’obrir un negoci propi?
Possiblement, si no hagués trobat aquests ajuts, no hauria obert la botiga. És veritat que quan comences tots els ajuts et semblen pocs, però el fet que la gent s’impliqués i que l’Ajuntament tingués la voluntat d’ajudar em va donar l’empenta final per obrir la botiga.
De fet, jo no pensava obrir la botiga a Mataró.
Una vegada va obrir el seu negoci, ha tingut algun altre contacte amb l’Ajuntament? Algú li ha fet seguiment?
Sí, la veritat és que al principi em van ajudar. Fins i tot em van fer ells la tramitació dels tributs i m’han ajudat en una botiga nova que he obert recentment.
Si hagués de tornar a començar, faria el mateix, o creu que els beneficis que ha obtingut els podria haver tingut d’una altra manera?
Tinc molt clar que ho tornaria a fer. Potser ara no és el moment d’obrir noves botigues, però si ho fes, ho faria de la mateixa manera.
Ens consta que vostè treballa també on-line. Ens ho pot explicar?
Ho gestionem tot nosaltres. Avui en dia, ser a les xarxes socials i fer venda on-line és fonamental. Hi ha gent que no es pot desplaçar a la botiga i també perquè oferim servei a tota la península.
Estic convençut que és el futur i ens ha ajudat molt aquests dies de confinament. Molta gent s’ha posat en contacte amb nosaltres a través de les xarxes socials i el web per tenir informació.