Un Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH), format per un equip de tres juristes amb suport administratiu i un treballador social, s’ha posat en marxa aquest dilluns a Mataró.

 

L’objectiu del SIPH és atendre la ciutadania amb problemes o dubtes sobre temes d’habitatge: mediació en lloguer, intermediació hipotecària o mediació en consum, entre d’altres. El nou servei, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ofideute ( Servei d’informació assessorament sobre el deute hipotecari) de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, és una de les 10 mesures de xoc acordades a la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de la ciutat.

La finalitat és poder disposar d’una finestreta única que pugui atendre tota la ciutadania de Mataró amb problemes, dubtes o necessitat de mediació en temes d’habitatge.

Es tracta d’un servei creat a partir de la col·laboració entre Habitatge, PUMSA, Benestar Social i el Servei de Consum, amb seu a l’Edifici de Vidre (carrer de Pablo Iglesias, 63).

El SIPH serà un servei públic i gratuït, integral i transversal, especialitzat, de resolució de conflictes i sempre enfocat en trobar la millor solució per a la ciutadania en matèria d’habitatge.

Els tècnics del servei podran atendre en casos d’intermediació hipotecària amb ciutadans que tinguin dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que – per impagament – estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal. També faran mediació en consum en temes com la reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a inici d’un procediment d’execució. I l’altre gran bloc de treball serà la mediació en temes de lloguer privat amb persones amb risc de perdre l’habitatge habitual de lloguer.

Per accedir al servei es prioritzarà el format electrònic i per tant caldrà sol·licitar cita a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament. En els casos que això no pugui ser, el ciutadà també es podrà descarregar l’imprès de sol·licitud i lliurar-lo personalment a l’Oficina Local de l’Habitatge o a Benestar Social, sempre amb cita prèvia.