A la part expositiva del seu prec, el grup de JxM explica que el passat 1 de juliol es va produir un accident de trànsit entre dos vehicles a l’encreuament de la Ronda O’Donnell amb el carrer Jeroni Pujades.
La Ronda O’Donnell és una de les principals artèries de la mobilitat a la ciutat en connectar l’entrada a Mataró des del Camí del Mig i el polígon industrial del Pla d’en Boet amb la resta de la ciutat en la seva connexió amb la Via Europa i el Camí de la Geganta a la plaça Granollers, a més de ser la columna vertebral del barri de Peramàs-Esmandies. Aquesta situació fa de la Ronda O’Donnell una zona amb una elevada afluència de trànsit de vehicles i persones que, juntament amb la manca de places d’aparcament i el gran nombre d’encreuaments, genera situacions de congestió.
Des de l’encreuament amb el carrer Jeroni Pujades es pot girar en ambdós sentits de la Ronda O’Donnell i, a més, a vegades es troba mancat de visibilitat suficient per maniobrar quan hi ha molts vehicles estacionats en els laterals. Si a això se li suma que els vehicles que pugen i baixen per la Ronda van de mitjana a una velocitat superior al dels altres carrers amb el que es connecta, els problemes de mobilitat són evidents. Entre altres factors, l’elevada velocitat a la Ronda i la manca de visibilitat poden haver provocat la coalició del dia 1 de juliol.
És per aquestes raons que el grup de Junts per Mataró sol·licita al govern municipal que es millorar la senyalització als encreuaments dels diferents carrers amb la Ronda O’Donnell.
En el marc d’aquesta millora, demana que s’estableixi una quadrícula de creus grogues en els dos carrils de baixada de la Ronda O’Donnell en el seu pas per l’encreuament amb el carrer Jeroni Pujades per tal d’evitar que els vehicles de la Ronda s’aturin en aquesta àrea quan el semàfor estigui en vermell i bloquegin el canvi de carril sentit pels vehicles que des del carrer Jeroni Pujades es vulguin incorporar a la Ronda en sentit pujada.
Finalment, sol·liciten que el tram de la Ronda O’Donnell passi de velocitat màxima 50km/h a Zona 30km/h per reduir la velocitat del trànsit i reduir l’impacte en possibles col·lisions.