Les Oficines d’Atenció Ciutadana que atenen presencialment amb cita prèvia obligatòria a partir del 14 de setembre són tres: la del Centre (La Riera,48) on també hi ha un Punt d’Autoservei on es poden fer multitud de tràmits, la de Cerdanyola (passeig de Ramon Berenguer III,82) i la de Rocafonda (carrer de Josep Punsola, 47). Els tràmits de la ciutadania amb l’administració es poden fer en línia a la Seu Electrònica seu.mataro.cat i també es pot trucar al telèfon gratuït 010 per demanar cita prèvia, informar-se sobre serveis i fer tràmits municipals
A partir del dilluns 14 de setembre, les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró físiques són tres:
- La Riera, 48.
- Passeig de Ramon Berenguer III,82
- Carrer de Josep Punsola, 47.
Per fer tràmits de forma presencial en una d’aquestes tres oficines s’ha de demanar cita prèvia obligatòria ja sigui al telèfon gratuït 010 o en línia a la Seu Electrònica del web www.mataro.cat/citaprevia
A més, en l’oficina del Centre hi ha un punt d’autoservei amb un terminal telemàtic on es poden efectuar multitud de tràmits.
En línia o per telèfon
Altres canals per fer els tràmits que la ciutadania necessita amb la seva administració més propera, la local, són en línia a la Seu Electrònica seu.mataro.cat o a través del telèfon gratuït 010.
També hi ha una Bústia d’Atenció Ciutadana a www.mataro.cat per a comunicar incidències, queixes o suggeriments. I també hi ha un xat d’atenció ciutadana al mateix web, efectiu en horari de dilluns a divendres de 9 a 15 h, on poder xatejar per guiar al ciutadà en la realització de tràmits i gestions.
Aquest model d’Administració Electrònica es consolida després d’un procés de digitalització pel que va apostar l’Ajuntament de Mataró fa anys i pel que s’ha invertit en formació dels treballadors i en la compra del programari necessari per fer de l’administració local un ens transparent, tecnològic i accessible a tota la ciutadania.
Aquest procés de digitalització s’ha vist reforçat per les circumstàncies de la COVID19 quan els tràmits online han vist augmentar-se de forma exponencial.
