La Caminada per l’Alzheimer d’enguany serà virtual amb caminades virtuals del 27 de setembre fins al 25 d’octubre. En cap cas es vol renunciar a ajudar a conscienciar a la població envers aquesta malaltia. per això des de diversos comerços de la ciutat es podrà comprar el mocador pel preu de 2 euros. A banda, també es podrà ajudar a lluitar contra l’alzheimer comprant ampolles de cava
La ja tradicional Caminada per l’Alzheimer s’haurà de reformular enguany a causa de la pandèmia. Així ho han confirmat des de l’Associació Mataró Camina. Per tant, en comptes de fer la tradicional caminada que aplegava al voltant de 5.000 persones a finals de setembre, aquest 2020 la cita haurà de ser virtual. I és que des de l’entitat en cap cas es vol renunciar a ajudar a conscienciar a la població envers aquesta malaltia. Per això es vol que enguany la caminada sigui virtual. Per poder materialitzar-ho, des de Mataró Camina s’ha arribat a un acord amb diversos comerços de la ciutat perquè els interessats a complir amb la cita anual hi puguin anar a comprar un mocador pel preu de 2 euros.
A partir d’aquí, els participants podran fer la caminada que vulguin, sense límit de recorregut ni l’obligació de seguir-ne un de predeterminat. Això sí, per donar-ne testimoni, des de l’entitat s’habilitarà una pàgina web (matarocamina.cat) on els participants hi hauran de penjar les seves fotos o els seus vídeos. Una altra de les novetats d’aquest any és que els participants podran fer les caminades virtuals del 27 de setembre (data en la qual es volia fer la caminada tradicional) fins al 25 d’octubre.
A banda, també es podrà ajudar a lluitar contra l’alzheimer comprant ampolles de cava, com ja s’anava fent des d’anys enrere. Enguany però a la placa commemorativa de cada ampolla no hi constarà el número de l’edició de la caminada, que aquest 2020 havia de ser la tretzena, sinó que hi posarà la inscripció “Mataró camina per l’Alzheimer 2020“.
Com sempre, tots els diners recaptats en la Caminada per l’Alzheimer es destinaran a l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer. En l’edició de l’any passat es va aconseguir recaptar més de 24.000 euros.