S’ha publicat la “Guia ciutadana de l’administració electrònica” de l’Ajuntament de Mataró, que recull un seguit d’informacions i consells a la ciutadania sobre com relacionar-se amb l’administració de manera telemàtica. El document pretén ajudar a la ciutadania a entendre com pot utilitzar els diferents serveis de la seu electrònica i quins requeriments es necessiten en cada cas. Determinades gestions telemàtiques, com la demanda del certificat del padró, s’han incrementat de forma considerable
La guia s’estructura en sis blocs: què és la seu electrònica, quins tràmits i sol·licituds es poden efectuar, com presentar documentació, què és i com utilitzar la identificació electrònica, sistema de notificacions i serveis propis de la carpeta ciutadana. El document està disponible a l’apartat Necessites ajuda? de la seu electrònica, on estan publicades 23 guies i documents d’ajuda per donar suport a la ciutadania per fer determinades tramitacions de manera telemàtica.
La seu electrònica actual es va posar en marxa al gener de 2019. Durant els darrers mesos, a causa de l’emergència sanitària per la Covid-19 i el tancament o restriccions d’atenció a la ciutadania en oficines municipals s’han incrementat determinats serveis telemàtics. La demanda de certificats del padró d’habitants per aquest canal s’ha incrementat de manera substancial als darrers mesos i al juny es van descarregar 1.460 certificats del padró, el que suposa 11 vegades més que el mateix mes del 2019.
Comparativa de certificats del padró obtinguts a la Seu Electrònica primer semestre 2019-2020
2019
|
2020
|
% variació
|
|
Gener
|
110
|
252
|
129%
|
Febrer
|
95
|
257
|
171%
|
Març
|
121
|
518
|
328%
|
Abril
|
143
|
1.094
|
665%
|
Maig
|
187
|
1.549
|
728%
|
Juny
|
116
|
1.460
|
1159%
|
Totals
|
772
|
5.130
|
565%
|
Al primer semestre de 2020 les tramitacions ciutadanes a través de la seu s’han incrementat un 5% respecte al mateix període de 2019, tot i la davallada general provocada per l’emergència sanitària, que s’ha vist més acusada als mesos d’abril i maig.
Comparativa total tramitacions electròniques a la Seu primer semestre 2019-2020
2019
|
2020
|
% variació
|
|
Gener
|
1.875
|
2.970
|
58%
|
Febrer
|
2.257
|
3.637
|
61%
|
Març
|
3.594
|
3.925
|
9%
|
Abril
|
2.401
|
2.066
|
-14%
|
Maig
|
7.007
|
4.972
|
-29%
|
Juny
|
3.548
|
4.233
|
19%
|
Totals
|
20.682
|
21.803
|
5%
|
La seu electrònica és l’element de relació amb la ciutadania per a tramitacions i s’inclou dins el projecte d’implantació de l’administració electrònica que executa l’Ajuntament des del 2017.