Els patinets poden agafar fins a una velocitat de 40 km/h i per les voreres de Mataró alguns hi van.

Les bicicletes encara poden anar més de presa. Moltes i fins i tot fan curses entre la gent; tot i que crec que les ordenances municipals diuen que on no hi ha carril bici, han d’anar pels vials de circulació com la resta de vehicles.

Hem d’esperar a que tinguem una desgràcia?

Els gossos tenen prohibit fer les seves necessitats a les cantonades, però no ho saben perquè ningú els hi ha dit. També han de recollir les seves defecacions, però tampoc ningú els hi ha ensenyat.

La majoria de carrers de Mataró tenen limitada la velocitat a 30 km/h. Però crec que quasi tots els conductors interpreten que han d’anar més de presa i no poden baixar fins aquesta velocitat.

Les zones on la prioritat del carrer està invertida en benefici dels vianants, no són respectades. Els que hi passen amb els seus vehicles, ni ho saben, ni els interessa. Van a la seva a tot drap, posant en perill als confiats vianants.

Les avingudes de Mataró limitades a 50 km/h, són massa restrictives pels que acostumen a anar-hi100 km/h.

Els semàfors que s’acaben de posar en vermell són l’entreteniment preferit de molts conductors que se la juguen sense pensar que a l’altre costat potser algú fa el mateix a la inversa.

Els gossos perillosos tenen tant acollonits als seus amos, que aquest ni s’atreveixen a posar-lis un morrió.

De totes les espècies d’aus que viuen a les ciutats, el colom (Columba livia) és la més característica. La sobrepoblació de coloms pot causar nombrosos problemes com els relacionats amb la salut pública, la degradació de el patrimoni arquitectònic, el mobiliari urbà i la vegetació. Dissortadament hi ha un munt de gent que cada dia els hi dóna menjar tot i estat prohibit

Les cotorres que també estan en situació de sobrepoblació en són un afegit.

Us heu adonat que des de que hi ha aquestes sobrepoblacions, en prou feines veiem pardals?

Be. Doncs tota aquesta sèries d’anomalies i/o d’infraccions, passen mentre els nostres policies locals, passegen amb els nostres cotxes i motos oficials (les hem pagat nosaltres) sense que prenguin o polsin la realitat del carrer.

Perquè el tema de la seguretat que s’ha desfermat les darreres setmanes, se podia haver evitat si en lloc de mirar-se les cosses des de la distància d’un vehicle o d’un despatx, la policia municipal passeges pels barris i saludés als comerciants i veíns de la zona, com acostumen a fer quatre dies abans d’eleccions.

Posar controls de velocitat i càmeres de fotos ens alguns semàfors (o tots) també podria ajudar a recaptar més entre els infractors i menys als soferts contribuents.

Pepsina Mataró