El servei de Mataró Bus ha obtingut el Certificat d’AENOR de Bones Pràctiques contra la COVID19. Amb aquest segell es certifica que els protocols del servei de transport públic de Mataró Bus incorporen totes les obligacions i pràctiques recomanades per les administracions sanitàries i els organismes internacionals en matèria de prevenció per a la gestió dels riscos derivats del coronavirus

En virtut del procés de certificació, la signatura contrasta que els protocols articulats estan en línia amb la guia que s’ha desenvolupat a partir de les recomanacions i requisits de diferents organismes nacionals i internacionals, com el Ministeri de Sanitat o l’Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball.

Posteriorment i de manera periòdica, se certificarà el seu compliment i el servei de Mataró Bus se sotmetrà a una auditoria trimestral mitjançant exhaustives avaluacions, tant presencials com documentals per a assegurar que efectivament s’apliquen aquests protocols adequats, demostrant davant usuaris, empleats i públic en general el seu compromís per a evitar la propagació del virus.

La metodologia elaborada per AENOR suposa un abordatge complet de la gestió per les organitzacions dels riscos derivats de la COVID19. S’auditen accions respecte a la gestió de la salut laboral, bones pràctiques de neteja, rentat de roba, correcte ús de productes químics, transport d’empleats, bones pràctiques d’higiene del personal i ús d’EPI (Equips de Protecció Individual). Igualment, s’examinen la formació i informació cap als treballadors i la comunicació amb les parts interessades; així com la gestió dels residus i mesures organitzatives per a minimitzar riscos. Tot això, alineat amb els plans de contingència i continuïtat de negoci.

Els protocols contemplen tots els moments en els quals un viatger entra en contacte amb el servei abans, durant i una vegada finalitzat el seu viatge.

D’aquesta manera, inclouen processos com la venda de bitllets, procés d’accés al vehicle, distribució dels passatgers a l’interior de l’autobús, climatització i desinfecció dels vehicles, i mesures de protecció de viatgers i empleats, entre altres.

Neteja i desinfecció

D’ençà que es va decretar la situació d’alarma, Mataró Bus ha dut a terme una sèrie de mesures per tal de realitzar una desinfecció profunda dels seus vehicles, a més de reforçar la neteja interior de la seva flota amb productes específics i homologats per a garantir la neteja, higiene i desinfecció, també està realitzant, de forma diària, una sessió de 15-20 minuts amb un canó d’ozó a cada vehicle.

El canó d’ozó elimina el 100% de virus, bacteris, fongs i olors garantint la total absència de patògens i àcars a l’interior dels vehicles. La seva missió és la desinfecció de l’aire i es considera el millor desinfectant natural, 3.000 vegades més eficaç que el clor.

Des del mes de maig, i fins que la situació ho requereixi, Mataró Bus, en coordinació amb l’Ajuntament de Mataró, està desinfectant diàriament els taxis que així ho sol·liciten, aconseguint minimitzar el risc de contagis d’usuaris i treballadors.