Un tren procedent de l’Hospitalet de Llobregat ha xocat a les 16.25 h amb la talpera de la via 4 a Mataró. No és la primera vegada que succeeix. Fins al lloc s’han desplaçat ràpidament efectius de la Policia Local, Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), dels Mossos d’Esquadra i dels Bombers de la Generalitat. Segons l’últim balanç de ferits, de les 18 h, el xoc ha provocat ferides a 17 persones (15 adults –entre ells el maquinista– i dos menors) que han estat ateses pel Serveis d’Emergències Mèdiques (SEM) de la Generalitat. Deu dels ferits han estat traslladats a centres sanitaris: 4 a l’Hospital de Mataró, 2 a Can Ruti i 4 a l’Hospital de Badalona

Gran ensurt per als passatgers d’un tren de Rodalies de Catalunya aquest dimarts a la tarda. Durant la maniobra d’estacionament, un comboi ha col·lidit contra el topall de la via 4 de l’estació de Mataró, a la comarca del Maresme. Fins al lloc dels fets s’ha desplaçat un important nombre de policies locals, Mossos d’Esquadra, bombers, i ambulàncies del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM), i fins i tot s’ha mobilitzat un helicòpter medicalitzat per si s’han de traslladar als ferits. El xoc ha provocat ferides a 17 persones que han estat ateses pel Serveis d’Emergències Mèdiques (SEM) de la Generalitat. Deu dels ferits han estat traslladats a centres sanitaris: 4 a l’Hospital de Mataró, 2 a Can Ruti i 4 a l’Hospital de Badalona i afirmen que en el moment de l’accident es trobaven al tren un total de 40 persones, les quals ja estan sent ateses pels serveis d’emergència que es troben a l’estació de Mataró.

La directora de Rodalies de Renfe a Catalunya, Mayte Castillo, ha confirmat des del lloc dels fets que s’ha obert una investigació per determinar les causes de l’accident. Els Mossos han anunciat que s’analitzarà la caixa negra, a banda de recollir possibles proves i indicis. L’alcalde, David Bote, que també s’ha desplaçat al lloc del sinistre, ha agraït la ràpida resposta dels serveis d’emergència i els cossos de seguretat i ha desitjat una ràpida recuperació als ferits, a més d’apuntar que ara toca esbrinar què ha produït l’incident.

El 10 d’abril de 2009 ja va col·lidir un comboi a la Via 4 amb el balanç de sis passatgers ferits lleus del primer vagó, que van ser traslladats en ambulància a l’Hospital de Mataró per a ser sotmesos a un reconeixement mèdic. El 9 de febrer de 2012, va tornar a veure un altre accident, quan un tren de rodalia de Renfe Operadora va col·lidir amb la talpera de final de via situada en la via 4, i va causar un total d’onze ferits. Un ferit greu, el maquinista del tren implicat, i set viatgers lleus traslladats a l’Hospital de Mataró. Dos viatgers ferits lleus traslladats a l’Hospital de Can Ruti per a un reconeixement mèdic. La recerca de la Comissió de Recerca d’Accidents Ferroviaris (CIAF) va determinar que la causa de l’accident de 2012 es va produir per una fallada humana per part del maquinista del tren implicat, per l’incompliment de les ordres donades pels senyals i per no prestar la deguda atenció durant la conducció.