Des de l’inici de la crisi generada pel coronavirus, el Punt del Voluntariat de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats es va posar en contacte amb les entitats de la ciutat per tal de col·laborar i poder cobrir les necessitats generades durant l’Estat d’Alarma. Durant aquests tres mesos s’ha donat suport als diversos programes, derivant a les entitats col·laboradores voluntaris i voluntàries de perfils molt diversos, amb una participació de més de 300 persones provinents de tota la ciutat. Voluntaris i voluntàries amb moltes ganes de col·laborar en tot tipus de tasques i en horaris que han cobert les 24 hores del dia. En reconeixement a totes aquestes persones que s’han bolcat per ajudar a la ciutadania, s’ha elaborat un vídeo, que deixa testimoniatge d’aquest voluntariat històric i posa en valor la seva tasca

El Centre de Suport Alimentari l’Entorn, gestionat per Càritas, Creu Roja i l’Ajuntament de Mataró, ha estat un dels equipaments que ha rebut una gran demanda i ha hagut d’augmentar el seu rendiment. Per fer-ho, ha sigut necessària la col·laboració de més persones voluntàries durant aquest confinament. El Centre d’Acollida Municipal Gatassa, que es va crear en 15 dies de forma provisional per fer front a les persones sense sostre de la ciutat, també ha necessitat persones voluntàries que donessin suport a Creu Roja, entitat gestora de l’equipament.

El programa Soledat COVID19, cogestionat amb la Fundació Hospital, va ser creat amb l’objectiu de fer seguiment i/o donar suport a aquelles persones grans que viuen soles o a aquelles persones que, per la seva situació, poden ser més vulnerables a la situació de confinament pel COVID19. En aquest cas, les persones voluntàries han realitzat trucades de seguiment i suport, així com setmanalment han fet compres d’aliments, productes bàsics i productes farmacèutics.

Els programes de voluntariat gestionats per entitats han estat diversos, Creu Roja ha distribuït àpats a domicili entre les persones que precisaven el menjar ja cuinat per diferents circumstàncies personals. El suport i seguiment telefònic, realitzat, tant per Creu Roja com per la Fundació Hospital, ha estat molt important per a persones que viuen soles i que l’única manera d’estar en contacte amb algú i tenir companyia és a través de l’escolta telefònica. També hi ha hagut altres tasques de caire més domèstic, com per exemple, anar a tirar la brossa de persones que no podien fer-ho elles mateixes. En col·laboració amb l’Hospital de Mataró i Creu Roja, persones voluntàries han anat a buscar els medicaments per a les persones que els necessitaven i que no es podien desplaçar al centre hospitalari, per després portar-los al seu domicili. I també, en l’àmbit educatiu, s’ha fet repartiment de material escolar i dispositius electrònics als alumnes que no en tenien.

Des del Punt del Voluntariat i l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats de l’Ajuntament de Mataró s’ha volgut fer, amb aquest vídeo, un agraïment a aquests ciutadans que dediquen part del seu temps als altres.

Les accions de les persones voluntàries contribueixen a fer de Mataró una ciutat més solidària i justa. Es pot contactar amb el Punt del Voluntariat a través del correu electrònic participacio@ajmataro.cat