El grup municipal d’Esquerra Republicana – Moviment d’Esquerres Mataró després del primer Ple durant el confinament diu en un comunicat que encara ens queda molta feina. Proposen mesures per pal·liar les conseqüències de la pandèmia a la ciutat
Des del grup municipal d’Esquerra Republicana – Moviment d’Esquerres Mataró han enviat un comunicat a la premsa, que posem en coneixement a tothom. Com ja va informar la ràdio, el dimecres passat es va celebrar el primer Ple Municipal durant el confinament. I des del partit republicà en primer lloc volen recordar que, des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres Mataró, i mentre duri aquesta situació de crisi, treballaran conjuntament, colze a colze, sense cap oportunisme, i en aquelles àrees on sigui més necessari. Així com també per pensar i executar conjuntament noves accions a emprendre, honestament, sincerament, sense cap altre finalitat que contribuir a resoldre aquesta crisi sanitària.
Pensen des del grup municipal que totes les crisis, i aquesta és una crisi global que ens sotmet a una situació desconeguda fins a dia d’avui, han de fer aparèixer la determinació de tots els que formem part del consistori de la ciutat de Mataró. Caràcter, determinació, integritat, solidaritat: aquestes són les nostres fortaleses, segons indicant en el comunicat, i haurien de seguir-ho essent una vegada s’hagi superat aquesta situació.
“Tothom, des del nostres respectius àmbits d’activitat, estem treballant en la mateixa direcció“, recalcan, fent un reconeixement a la qualitat i la dedicació de tot el personal funcionari, laboral, policia local, sanitaris… pel seu sacrifici en aquests dies tan difícils.
Han fet algunes propostes al respecte, dirigides sobretot a reforçar els més febles. Entre elles destacant en el comunicat:
- Ajudes per fer front al lloguer dels habitatges. Estudiant així una línia addicional d’emergència de subvencions i ajuts al lloguer per a famílies dificultats per pagar-lo (tant en habitatges de PUMSA com també en privats).
- Ajudes pel petit comerç, els autònoms i les petites empreses de la ciutat.
Creuen també que cal centrar-se en reduir les desigualtats a la ciutat, més evidents que mai de resultes d’aquesta crisi de la COVID19. En aquest sentit destaquem que cal prendre decisions respecte:
- Garantir l’empadronament de les persones sense domicili fix, per garantir així també l’accés a la Sanitat Pública entre molts d’altres motius que hem anat exposant en els darrers mandats.
- Garantir que tothom tingui accés als serveis essencials i universals, com ara al subministrament de l’aigua.
Aquestes desigualtats també es manifesten en les diferents possibilitats d’accedir i seguir els curs lectiu per internet. Una desigualtat que per el grup municipal hauria de ser la prioritat màxima del govern municipal i de tots els governs en aquests propers mesos.
Exigiran al Govern d’Espanya que suavitzi les mesures d’estabilitat pressupostària i la regla de la despesa per als Ajuntaments per fer front al COVID19. No només permetent utilitzar el 20% del superàvit del pressupost, sinó podent utilitzar tot el superàvit.
Els republicans indican que quan se superi aquesta pandèmia s’haurà de valorar les coses importants: sanitat, educació, serveis socials… I caldrà deixar d’invertir en l’exèrcit i la defensa i invertir en els serveis bàsics. “Caldrà plantar cara i revertir les privatitzacions que tant mal han fet al nostre sistema de salut“, afegeixen.
Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana – Moviment d’Esquerres Mataró tenen la voluntat de treballar conjuntament en un paquet de mesures fiscals i de suport a un Pla de Reactivació Econòmica per aplicar immediatament després de l’emergència. També caldrà fer una modificació del pressupost municipal, han afegit.
Acaben el comunicat dient: “tot l’escalf a tots aquells mataronins i mataronines que estem vivint aquest moment excepcional i en especial a aquells que han patit alguna sentida pèrdua“.