Aquest migdia ha tingut lloc la signatura de la cessió de la N-II a la ciutat de Mataró en el tram que passa per la ciutat. La signatura l’han fet l’Alcalde David Bote i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet

Avui s’ha fet oficial el traspàs del tram de la N-II al seu pas per la ciutat en el front marítim. L’Ajuntament serà el titular del 3,66 km (entre els punts quilomètrics 644,230 i 647,890 de la carretera N-II que passen pel municipi.  El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet i l’alcalde David Bote, han fet la signatura del conveni que permetrà tenir l’Ajuntament de Mataró el control de l’antiga N-II des de la rotonda de Laia l’Arquera a Sant Simó. Aquest conveni preveu l’execució de les primeres obres de millora per pacificar el transit i transformar en un carrer urbà aquesta via, que ara suporta un trànsit d’uns 30.000 vehicles.

La cessió tindrà lloc en dos trams. El primer des de la rotonda de Laia l’Arquera fins l’entrada al Cargol. I la segona del Cargol fins a Sant Simó, desprès que la Generalitat faci entrega d’una rotonda a Sant Simó.  La Generalitat es farà càrrec de la construcció de la rotonda de Sant Simó, la qual tindrà un cost aproximat de 6565.000 euros. L’execució te un termini màxim de dos anys a comptar des d’avui. Aquesta cessió ve acompanyada d’una subvenció de 240.000 euros que correspon al primer tram i que es rebrà en el termini de dos mesos. Per altre banda, també es preveu que el Departament de Territori i Sostenibilitat  financi una altra rotonda a l’alçada del Cargol per valor de 49.366 euros. La construcció d’aquesta rotonda la realitzarà ja el propi Ajuntament.

Recordem que l’alcalde David Bote, es va reunir el passat 11 de desembre amb el director general d’Infraestructures de la Generalitat, per demanar la cessió a l’Ajuntament de la gestió de l’N-II al seu pas per la capital del Maresme. Fet que amb la signatura d’avui es completa, però que des de 2010 es varen fer els primers tràmits per aconseguir aquesta cessió. Desprès d’aquesta cessió Mataró tindrà el control directe sobre la carretera de cara a facilitar el desenvolupament dels diferents plans urbanístics vinculats al front marítim, com són el desenvolupament urbanístic del sector Iveco-Pegaso, que permetrà endreçar la façana marítima entre el TecnoCampus i l’estació de tren i que també suposarà actuar sobre la banda de mar de la via en aquest ámbit per part dels promotors. Així mateix, l’Ajuntament està negociant amb l’Estat, Adif i Renfe la proposta d’integrar l’estació de tren amb el futur pas de la Ronda Barceló-Port, que millorarà l’accessibilitat a la zona marítima travessant l’avinguda del Maresme/N-II.

El conseller ha indicat que com ja fa temps que ho estan dient, estan apostant per la vinyeta, un adhesiu al parabrisa que permeti circular durant tot l’any per la xarxa viària agafarà el relleu de l’actual sistema de peatges. Un sistema de pagament anual que ja s’aplica a països com Suïssa o Austria. Al cas de Mataró i la seva autopista, la qual s’acaba la concessió l’any 2021, Damià Calvet ha indicat que haurà de contenir alguna singularitat. Aquesta vinyeta ha de revertir en una millora de la xarxa bàsica de carreteres, en més diners pel transport públic i una incentivació d’ambientalització de flotas ja siguin privades o públiques. Tot va per la mobilitat sostenible per poder revertir l’emergència climàtica que estem vivint.

Subvenció per Carril Bici a la ciutat

Per altra banda el conseller Damià Calvet ha parlat que s’ha otorgat una subvenció d’aproximadament un milió d’euros per desenvolupar un projecte potent per obtenir carrils bicis a tota la ciutat per poder circular.

Signatura en el llibre de la ciutat

Abans ha tingut lloc la signatura en el llibre de la ciutat per part del conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet.