David Bote Paz ha signat el decret de nomenament de 8 tinences d’alcaldia; el de creació i composició de la Junta de Govern Local i el de delegació de competències als regidors i regidores del Govern municipal, format per PSC-CP i ECPM
L’alcalde, David Bote, ha signat els decrets de delegació de competències als regidors delegats, de nomenament de les tinences d’alcaldia i de creació, composició i competències de la Junta de Govern Local, que determinen la nova organització municipal per al mandat 2019-2023.
Noves tinences d’alcaldia
El decret de nomenament dels tinents d’alcalde determina que hi ha 8 tinences d’alcaldia que són ocupades pels regidors següents:
- Primer tinent d’alcalde: Juan Carlos Jerez Antequera
- Segon tinent d’alcalde: Sergi Morales Diaz
- Tercera tinenta d’alcalde: Laura Seijo Elvira
- Quarta tinenta d’alcalde: Núria Moreno Romero
- Cinquè tinent d’alcalde: Miquel Àngel Vadell Torres
- Sisena tinenta d’alcalde: Marisa Merchán Cienfuegos
- Setena tinenta d’alcalde: Elizabet Ruiz Moreno
- Vuitena tinenta d’alcalde: Anna Villarreal Pascual
Junta de Govern Local
La composició de la Junta de Govern Local és:
- President:
- Alcalde, David Bote Paz
- Vocals:
- Primer tinent d’alcalde: Juan Carlos Jerez Antequera
- Segon tinent d’alcalde: Sergi Morales Diaz
- Tercera tinenta d’alcalde: Laura Seijo Elvira
- Quarta tinenta d’alcalde: Núria Moreno Romero
- Cinquè tinent d’alcalde: Miquel Àngel Vadell Torres
- Sisena tinenta d’alcalde: Marisa Merchán Cienfuegos
- Setena tinenta d’alcalde: Elizabet Ruiz Moreno
- Vuitena tinenta d’alcalde: Anna Villarreal Pascual
Regidories delegades
- Juan Carlos Jerez (PSC-CP): regidor delegat d’Administració, Bon Govern i Mobilitat. Amb les competències següents:
- Secretaria General, Arxiu, Intervenció, Gestió Econòmica, Ingressos, Tresoreria, Compres i Contractació, Recursos Humans i Prevenció de Riscos, Sistemes d’Informació i Telecomunicacions, Qualitat, Processos, Atenció Ciutadana (Àrea de Serveis Centrals).
- Bon Govern i transparència (Àrea de Presidència – Servei d’Estratègia i Governança).
- Mobilitat Sostenible (Àrea de Gestió de l’Espai Públic).
- Núria Moreno Romero (PSC-CP): regidora delegada de Promoció de Ciutat. Amb les competències següents:
- Promoció de Ciutat: Comerç, Fires, Mercats, Promoció Internacional i Agermanaments. (Àrea de Desenvolupament Econòmic i Territori).
- Llicències (Àrea de Desenvolupament Econòmic i Territori).
- Miquel Àngel Vadell Torres (PSC-CP): regidor delegat d’Urbanisme, Educació i Formació Professional. Amb les competències següents:
- Urbanisme i Patrimoni (Àrea de Desenvolupament Econòmic i Territori).
- Educació, Formació Professional i Universitat (Àrea Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Elizabet Ruiz Moreno (PSC-CP): regidora delegada de Gestió de l’Espai Públic i Gent Gran Activa. Amb les competències següents:
- Equipaments Municipals: Projectes i obres de millora, manteniment i conservació (Àrea de Gestió de l’Espai Públic).
- Polítiques d’innovació i coordinació dels Comitès de Direcció (a Presidència) (Àrea de Presidència – Servei d’Estratègia i Governança).
- Gent Gran Activa (Àrea Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Sergi Morales Díaz (ECPM): regidor delegat d’Ocupació i Empresa. Amb les competències següents:
- Polítiques d’ocupació, suport emprenedoria i creació d’empreses. Indústria, Empresa i Polígons Industrials (Mataró Activa) (Àrea de Desenvolupament Econòmic i Territori).
- Economia Social i Solidària (Àrea de Desenvolupament Econòmic i Territori).
- Laura Seijo Elvira (PSC-CP): regidora delegada de Benestar Social i Promoció de la Salut. Amb les competències següents:
- Benestar Social, Promoció de la Salut, Sanitat i Consum (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Cooperació i Desenvolupament (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Marisa Merchán Cienfuegos (PSC-CP): regidora delegada d’Igualtat, Feminisme i LGTBI, i Participació. Amb les competències següents:
- Relacions amb la ciutadania: Entitats i Equipaments de proximitat (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Diversitat Ciutadana i Igualtat: Polítiques de Gènere, Feminisme i LGTBI (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Ciutadania, Mediació i Convivència (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Participació: Òrgans de Participació i processos participatius (Àrea de Presidència-Servei d’Estratègia i Governança).
- Xesco Gomar Martín (PSC-CP): regidor delegat de Transició Energètica, Sostenibilitat, Espai Públic i Serveis de Ciutat. Amb les competències següents:
- Sostenibilitat i Transició Energètica (Àrea de Gestió de l’Espai Públic).
- Espai Públic i Serveis de Ciutat: Projectes i obres de millora, manteniment i conservació de l’espai públic i Serveis de Ciutat (Àrea de Gestió de l’Espai Públic).
- Beatriz Delgado Castro (PSC-CP): regidora delegada d’Esports. Amb les competències següents:
- Esports (Àrea Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Anna Villareal Pascual (PSC-CP): regidora delegada de Seguretat Pública. Amb les competències següents:
- Seguretat Pública: Policia Local, Protecció Civil (Àrea de Gestió de l’Espai Públic).
- Protecció de la Salut (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- María José Pérez Carrasco (PSC-CP): regidora delegada de Cultura. Amb les competències següents:
- Cultura (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Daniel Hurtado Díaz (PSC-CP): regidor delegat de Joventut i Ciutat Intel·ligent. Amb les competències següents:
- Joventut i Emancipació Juvenil (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
- Ciutat Intel·ligent (regidor adjunt) (Àrea de Presidència – Servei d’Estratègia i Governança).
- José Antonio Ricis Saavedra (PSC-CP): regidor delegat de Verd Urbà. Amb les competències següents:
- Verd Urbà (Àrea de Gestió de l’Espai Públic).
- Sarai Martínez Vega (ECPM): regidora delegada d’Habitatge. Amb les competències següents:
- Habitatge (Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones).
Comissions Informatives i Junta de Govern Local
Segons l’article 38 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals (ROF), s’estableix que en el termini dels 30 dies següents a la sessió constitutiva de la Corporació, l’alcalde convocarà una o vàries sessions del Ple per resoldre els següents punts:
- Periodicitat de les sessions del Ple.
- Creació i composició de les comissions municipals informatives permanents.
- Nomenaments dels representants municipals en òrgans col·legiats que siguin de la competència del Ple.
- Coneixement de les resolucions de l’alcalde en matèria de nomenaments dels tinents d’alcalde, membres de la Junta de Govern Local, presidents de les comissions informatives o delegacions que l’alcalde estimi oportú conferir.