Al marge de l’èxit esportiu de la 99a edició de la Volta Ciclista a Catalunya, que va finalitzar el passat 31 de març amb el triomf final del colombià Miguel Ángel López (Astana) i amb uns vencedors d’etapa de primeríssim nivell, la cursa catalana va acumular unes xifres d’impacte mediàtic molt destacables, amb presència televisiva a tot el món i més de 4.000 hores de difusió televisiva.
La 99a edició de la ronda catalana es va poder seguir a tot el món amb unes xifres que posen de relleu el seu caràcter global.
A nivell global, les dades que s’extreuen de l’agència Nielsen indiquen que la Volta va tenir 4.370 hores de difusió televisiva, mitjançant 28 difusors internacionals que van arribar a fins a 190 països del món, amb emissió en directe als 5 continents. Aquest any es va afegir l’emissió en directe a països com Austràlia, Mèxic o Canadà.
Només a territori europeu, el canal Eurosport va aconseguir unes xifres amb la “Volta” de 16,4 milions d’espectadors únics, mitjançant un total de 98 hores de difusió en els seus 54 territoris on opera. Entre els cinc països europeus amb més retorn trobem Espanya, Alemanya, Rússia, Gran Bretanya i Països Baixos.
La difusió televisiva de la “Volta” és un dels seus punts més forts, però la repercussió en altres tipus de mitjans també ha estat molt destacada. Segons l’agència Kantarmedia, la Volta va tenir un impacte econòmic en mitjans de més 14,7 milions d’euros a l’Estat, amb 2.000 notícies generades al voltant de la cursa.
Sobre el terreny, un total de 171 periodistes i fotògrafs es van acreditar durant les set etapes de la “Volta” de la 99a edició, amb inici a Calella i final a Barcelona, i amb el retorn a municipis com Sant Feliu de Guíxols o Puigcerdà, entre d’altres. La caravana de la Volta, sumant el conjunt de ciclistes, personal dels equips participants, organització i mitjans va registrar més de 5.500 pernoctacions durant la setmana de competició.
A nivell digital, la “Volta” continua progressant. En aquest any 2019 la cursa va estrenar pàgina web i la millora dels resultats va ser evident. Durant la setmana de la Volta es van visitar més 1.600.000 pàgines de la web (un 23% més que el 2018), amb 220.000 visitants únics.
El gran salt digital s’ha vist reflectit en les visualitzacions de vídeos a les xarxes socials, on la Volta compta amb més de 60.000 seguidors entre Twitter, Instagram i Facebook. Els vídeos van superar les 850.000 visualitzacions, multiplicant per quatre els resultats de 2018.
En definitiva, unes xifres que posen en valor la dimensió mediàtica de la Volta, cursa de la màxima categoria del ciclisme mundial, l’UCI World Tour, i que va presentar un cartell de luxe en la darrera edició.
Ciclistes com el campió del món Alejandro Valverde (Movistar) o el quatre cops vencedor del Tour de França Chris Froome (Team Ineos) van disputar la cursa, on el podi final que van conformar Miguel Ángel López (Astana), Adam Yates (Mitchelton – Scott) i Egan Bernal (Team Ineos) va estar a l’alçada d’una cursa que ja es prepara per la seva edició número 100, l’any 2020.